    From: m...@p...pl (McMac)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dostalem 2 kredyty - poradzcie ktory wybrac! - kontynuacja
    Date: Mon, 10 Mar 2003 12:23:43 GMT

    >Nie bierz w PKO !!!!!!!!!!!
    >Serdecznie odradzam.
    >Chyba, że godzisz się na takie sprawy, że kredytem rządzi "system"
    >(oczywiście komputerowy).
    >Jak wpłacisz więcej niż trzeba, to bądź pewien, że system pochrzani i
    >będziesz musiał sam obliczać sobie ratę (panienki się nie spieszą z pomocą -
    >trzeba walić od razu prosto do dyrektora).

    Po co sam? Wplacasz tyle ile masz na zawiadomieniu. Jesli jest zle, skladaj
    reklamacje.

    >Musisz też pogodzić się z tym, że np. 1 stycznia to jest dzień roboczy wg
    >systemu.
    >Jak ratę wpłacisz w agencji PKO, to mimo iż datę masz na stemplu czarno na
    >białym, system naliczy Ci karne odsetki i panienki Ci poradzą, żebyś lepiej
    >wpłacał kasę wcześniej (no, no,...).

    E tam, nigdy mi sie nie zdarzylo. Jesli masz potwierdzenie ze stemplem, skladaj
    reklamacje.

    >Dodatkowo zmuszą Cię do założenia konta w PKO i stałego zlecenia na spłatę
    >kredytu, mimo iż w umowie nie ma o tym ani słowa (ale bez tego nie przyznają
    >Ci kredytu a jak wiadomo bank nie musi informować o przyczynach odmowy).

    To akurat bzdura. Zalozenie konta pozwala jedynie obnizyc nieco marze kredytu.

    >Pamiętaj też o jednej baaaardzo ważnej rzeczy: GE liczy raty po kursie
    >średnim NBP (jako bodaj jedyny bank), PKO ma własne kursy, które po
    >pierwsze - są o nawet 10gr wyższe od średnich, po drugie - są jeszcze wyższe
    >kiedy wpłacasz kasę bezpośrednio na konto kredytowe gotówką a nie przelewem,

    Zgadza sie. Kurs pieniadza jest wyzszy niz dewiz (czy jak to tam sie zwie). Ale
    patrz ponizej

    >po trzecie - kurs ten czasami potrafi się zmienić 3 razy w ciągu dnia i nikt
    >absolutnie nikt w banku PKO nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jaki
    >kurs system przyjmie wtedy do wyliczeń. Moja historia dotyczy IX oddziału
    >PKO BP w Warszawie przy Nowogrodzkiej.

    Znacznie nizszy jest za to kurs kantorowy :) Kupujac walute w kantorze i
    wplacajac w kasie na kazdej racie mozna byc kilkadziesiat zl do przodu. Kurs
    sredni NBP sie chowa :)))
    Wada: trzeba co miesiac skoczyc do kantoru i do banku :((( Wyjscie: zalozyc
    konto walutowe z autosplata. Ale chodzenie do kantoru pozostaje.

    >Aha, jeszcze jedno - za każdą najgłupszą zmianą (np. zmiana patrona ulicy)
    >musi iść aneks do umowy, co kosztuje 40-50 zł.

    W przypadku PKO wszystko zalezy od oddzialu i "panienek".
    --
    - Maciej Kulawik ----------------