    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Druczek ?
    Date: Sun, 25 Jan 2004 20:48:21 +0100

    Użytkownik "SebCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:opr2ccrznaijysjm@news.tpi.pl...
    > minimalne. Z innych źródeł wiem, że mozna nie dzwonic, od razu wysłać, ale
    > wtedy mBank oddzwania i jesli mu się 'nie uda' polecenie pisemne jest
    > niepotwierdzone, czyli nieskuteczne.

    Z punktu widzenia regulaminu banku, a tym samym prawa cywilnego,
    telefoniczne potwierdzenie nie ma znaczenia.
    Pozwolę sobie przytoczyć stosowny paragraf:
    "Par. 42
    1. Posiadacz rachunku może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę lub złożyć
    dyspozycję zamknięcia dowolnego rachunku.
    2. Termin wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od dnia doręczenia
    wypowiedzenia do mBanku.
    3. W okresie wypowiedzenia mBank zastrzega karty bankowe wydane do rachunku.
    4. Posiadacz rachunku odpowiada za wszelkie zobowiązania powstałe w trakcie
    obowiązywania Umowy.
    5. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy musi zostać złożone w formie
    pisemnej".

    Wystarczy wysłać polecony za potwierdzeniem odbioru, aby mieć pewność, że
    wypowiedzenie zostało skutecznie złożone.

    Pozdrawiam,
    Washko