    From: "rmi" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dylemat Nordea czy Polbank? [Długie]
    Date: Fri, 18 May 2007 01:11:46 +0200

    > patrzac na warunki finansowe to Polbank wygląda lepiej, zaoszczedzisz na
    > prowizji od kredytu,
    Ta różnica na korzyść Polbanku wcale nie jest taka duża. Gdyby marża
    wyniosła 1,1% w polbanku to już wielkość raty byłaby prawie taka sama.
    Wynika to z bardzo dużej różnicy w spreadzie, uwzględniając negocjacje kursu
    po którym wypłacane będą transze spread w Nordea wyniesie ok. 2,60%, a
    Polbank 5,17%.

    > spread dosc wysoki, ale po 3 latach bedziesz mogl uciec z tym kredytem do
    > innego banku
    Z tym to tak bezkosztowo to tez nie będzie, bo podejrzewam, że przy
    przenoszeniu kredytu w CHF ponownie poniosę koszty speadu, który w Polbanku
    do najniższych nie należy.

    > czytales umowe z Polbanku?
    > - bank moze kontrolowac czy placisz czynsz i inne oplaty,
    > - musisz go informowac o kazdym nowym kredycie,
    > chyba byly tam jeszcze inne "kwiatki", w kazdym razie poczytaj,
    > wszystkiego nie zapamietalem
    Czytałem. Sama umowa jakaś bardzo straszna nie jest, a podobne zapisy
    znajdują się w umowie w Nordei.Bardziej niepokoją mnie liczne odniesienia do
    regulaminu, który bank może sobie zmieniać w zasadzie jak chce

    > oferta Deutsche Banku, jest tam nawet promocja dla kupujacych na rynku
    > pierwotnym (kupuje na wtornym wiec mnie nie obejmie)
    O ile pamiętam to w tym banku albo koszty związane z niskim wkładem własnym
    były stosunkowo wysokie, albo kredyt w CHF dawali tylko na jakieś 20 -25 lat
    co mnie w tej chwili nie interesuje.