eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDziennik: Spowiedź dilera: Presja szefów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie › Re: Dziennik: Spowiedź dilera: Presja szefów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
    From: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dziennik: Spowiedź dilera: Presja szefów rosła; Wciskali toksyczne
    opcje, zarabiali krocie
    Date: Sun, 22 Feb 2009 08:57:43 +0100

    " kc" <k...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    >> http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciska
    li_toksyczne_opcje_zarabiali_krocie.html

    > Szkoda, że się nie przedstawił, jest przecież byłym. Może
    > wyspowiadałyby go też inne media.
    >
    > Dziennik.pl ma dział Gospodarka, a to jest w dziale Polityka. Coś mi tu
    > pachnie polityką z tymi opcjami i artykułami (zamawianymi?) na ich temat.
    >
    > kc

    Gdy wartość wtrynionych "opcji" ma iść w miliardy a ci którzy dali je
    sobie wcisnąć stoją pod ścianą to opcję stały się również polityką ważną
    dla wielu *wyborców*. Teraz będzie trwał polityczny mecz wtryniania
    sobie nawzajem jak najwięcej politycznej odpowiedzialności za
    "kopa opcjami w jaja gospodarki", ważny politycznie mecz.
    Ja nie mam zupełnie nic przeciwko temu żeby każdy rząd w przyszłości
    miał 500% *PEWNOŚĆ* że jakby takie cuś i to na taką skalę miało się
    powtórzyć to będzie miał *WIELKI* polityczny smród we własnych gaciach.
    Taka *pewność* pomoże i gospodarce.

    Gdyby szło o miliony to byłaby afera gospodarcza. Jak idzie o miliardy
    to jest to już ze względu na samą skalę afera polityczna (i gospodarcza).

    Rząd i Sejm mają inne kije i marchewki na banki niż tylko unieważnienie
    opcji ustawą. Jak "banki and bankofcy" załatwią sobie ugruntowaną
    fatalną opinię o kijem może stać się cofnięcie bankom (które są w
    większości pod zagraniczną kontrolą) (niezasłużonych) *przywilejów*.
    Kijem na użyciu którego będzie można zyskać masowe poparcie wyborców.

    P.S.
    Ja wiem że to co pisze wygląda znacznie bardziej jak polityka niż
    gospodarka ale akurat ten aspekt polityki ma obecnie *DUŻE* przełożenie
    na gospodarkę.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto się wyspał, ten jest zdrowy.