  • 1. Data: 2009-02-21 23:36:36
    Temat: Dziennik: Spowiedź dilera: Presja szefów rosła; Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciska
    li_toksyczne_opcje_zarabiali_krocie.html
    <cytat>
    Spowiedź dilera: Presja szefów rosła
    piątek 20 lutego 2009 11:41
    Wciskali toksyczne opcje, zarabiali krocie
    Jak to się stało, że tysiące przedsiębiorców dało się nabrać bankom
    na toksyczne opcje walutowe? Bankowcy ostro naciskani przez swoich
    szefów, mamili obietnicami krociowych zysków i "zapominali" wspomnieć
    o ryzyku. "Były pretensje, że robimy za mało transakcji
    spekulacyjnych" - opowiada DZIENNIKOWI były diler Raiffeisen Banku.
    </cytat>

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Serce kłamcy jest bardziej kłamliwe od jego języka.

  • 2. Data: 2009-02-22 00:18:28
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Bankowcy ostro naciskani przez swoich
    > szefów, mamili obietnicami krociowych zysków i "zapominali" wspomnieć
    > o ryzyku. "Były pretensje, że robimy za mało transakcji
    > spekulacyjnych"

    To tylko potwierdza naiwnosc naszych biznesmenow.
    Jutro sie pojawi facet, ktory bedzie sprzedawał wieże ajfla, i też kupią -
    na bankiecie.

    --
    in

  • 3. Data: 2009-02-22 00:33:31
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    sorden <s...@w...pl> pisze:

    > To tylko potwierdza naiwnosc naszych biznesmenow.
    > Jutro sie pojawi facet, ktory bedzie sprzedawał wieże ajfla, i też kupią -
    > na bankiecie.

    Trick me once shame on you. Trick me twice shame on me.

    Ja *już* zacząłem używać sformułowania "ufaj jak bankowcowi".

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Starzec był kiedyś młody, niepewne zaś jest,

  • 4. Data: 2009-02-22 01:21:23
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > Ja *już* zacząłem używać sformułowania "ufaj jak bankowcowi".

    To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

    --
    in

  • 5. Data: 2009-02-22 02:24:12
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    http://www.dziennik.pl/polityka/article324048/Wciska
    li_toksyczne_opcje_zarabi
    al
    > i_krocie.html

    Szkoda, że się nie przedstawił, jest przecież byłym. Może wyspowiadałyby go
    też inne media.

    Dziennik.pl ma dział Gospodarka, a to jest w dziale Polityka. Coś mi tu
    pachnie polityką z tymi opcjami i artykułami (zamawianymi?) na ich temat.

    kc

  • 6. Data: 2009-02-22 07:57:43
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    " kc" <k...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Dziennik.pl ma dział Gospodarka, a to jest w dziale Polityka. Coś mi tu
    > pachnie polityką z tymi opcjami i artykułami (zamawianymi?) na ich temat.

    Gdy wartość wtrynionych "opcji" ma iść w miliardy a ci którzy dali je
    sobie wcisnąć stoją pod ścianą to opcję stały się również polityką ważną
    dla wielu *wyborców*. Teraz będzie trwał polityczny mecz wtryniania
    sobie nawzajem jak najwięcej politycznej odpowiedzialności za
    "kopa opcjami w jaja gospodarki", ważny politycznie mecz.
    Ja nie mam zupełnie nic przeciwko temu żeby każdy rząd w przyszłości
    miał 500% *PEWNOŚĆ* że jakby takie cuś i to na taką skalę miało się
    powtórzyć to będzie miał *WIELKI* polityczny smród we własnych gaciach.
    Taka *pewność* pomoże i gospodarce.

    Gdyby szło o miliony to byłaby afera gospodarcza. Jak idzie o miliardy
    to jest to już ze względu na samą skalę afera polityczna (i gospodarcza).

    Rząd i Sejm mają inne kije i marchewki na banki niż tylko unieważnienie
    opcji ustawą. Jak "banki and bankofcy" załatwią sobie ugruntowaną
    fatalną opinię o kijem może stać się cofnięcie bankom (które są w
    większości pod zagraniczną kontrolą) (niezasłużonych) *przywilejów*.
    Kijem na użyciu którego będzie można zyskać masowe poparcie wyborców.

    P.S.
    Ja wiem że to co pisze wygląda znacznie bardziej jak polityka niż
    gospodarka ale akurat ten aspekt polityki ma obecnie *DUŻE* przełożenie
    na gospodarkę.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto się wyspał, ten jest zdrowy.

  • 7. Data: 2009-02-22 08:02:11
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    sorden <s...@w...pl> pisze:

    > To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

    Raczej "łatwowierny jak polski biznesmen".
    Dotąd ludziska trwali w *błędnym* przekonaniu że banki chcą ich "tylko"
    strzyc (latami), teraz jasno widzą że są tam takie [...] które chętnie
    zedrą z nich szybko i zabójczo skórę.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Jeśli się nikogo o nic nie prosi, wszyscy wydają się uczynni,

  • 8. Data: 2009-02-22 08:19:45
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > Dotąd ludziska trwali w *błędnym* przekonaniu że banki chcą ich "tylko"
    > strzyc (latami), teraz jasno widzą że są tam takie [...] które chętnie

    Jesli ludzie na strategicznych stanowiskach tak wielu polskich firm tak
    wlasnie mysleli, to przypuszczalnie ta sytuacja wyjdzie nam tylko na dobre.

    --
    in

  • 9. Data: 2009-02-23 15:35:16
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To moze lepiej, "chciwy jak polski biznesmen".

    Albo cwany. Skąd wiecie, że ten diler jest prawdziwy?

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 10. Data: 2009-02-23 15:52:21
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "flower" <f...@w...pl> pisze:

    > Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo cwany. Skąd wiecie, że ten diler jest prawdziwy?

    Jak nie jest prawdziwy to niech banki dadzą prawdziwych najlepiej już po
    "kryzysowym" zwolnieniu z pracy żeby już się szefa/zwolnienia nie bali :-)

    Jak ja kocham sytuację w której banki będą musiały pozwalniać z powodu
    kryzysu trochę tych dealerów co wciskali te opcję. Po zwolnieniu
    wrażliwość na "dylematy moralne" rośnie znacznie u w pełni
    wystarczających kilku :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Przyjaźń trwa dzień, niewola wieczność.