eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDziwne...Re: Dziwne...
  • Data: 2002-02-03 12:51:09
    Temat: Re: Dziwne...
    Od: BAH <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 3 Feb 2002 10:34:00 +0100, "Wojciech Nawara"
    >Zgodna z "Ogólnymi warunkami prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez
    >BGBP SA dla Posiadaczy kont Inteligo".
    >Mówię o regulaminie obowiązującym DO 15 lutego, bo on jest w tej kwestii
    >wiążący. Paragraf 66.

    Pisemne zawiadomienie...
    W moim przypadku e-mail nie doszedł
    (czyli par.5.1 nie ma zastosowanie
    nie było weryfikacji)
    e-mail nie jest adresem do korespondencji.

    >Bank może wysłać informację o zmianie regulaminu razem z wyciągiem z konta,
    >a ten może być przesłany w formie elektronicznej.

    "może" to za mało
    Z tego nie wynika że e-mail jest adresem do korespondencji.

    >Nowy regulamin precyzuje to już jasno. Dlatego go wprowadzono. :)

    a starym się manipuluje na niekorzyść klienta. :-((

    >Poza tym adres e-mail także służy, jako korespondencyjny. Tak więc zależy od
    >interpretacji.

    gorzej jeśli z ta interpretacją wiąże sie
    wyciaganie pieniędzy

    >> Nie ma nic, ze mam sie o nie dopraszać.
    >> Postępowanie Inteligo jest ***** :-((
    >
    >Nigdzie nie pisze, że bank musi Ci przysłać bez wezwania pełny nowy
    >regulamin, jedynie informację o tym, że takowy regulamin został zmieniony...
    >Treść zmian dostępna jest na www.inteligo.pl.

    Nie chodzi mi o treść nowego chodzi o "Pisemne zawiadomienie..."
    Na jakiej podstawie mam odrzucać nowy regulamin ?

    Bo słyszałem ? wróbelki ćwierkały ?

    Jak bank jak usłyszy (w nagrywanej rozmowie
    i po weryfikacji) że chcę zamnkąć konto
    to i tak tego nie zrobi.

    Obiecują formularz zamknięcia i też nie wysyłają
    (na e-mail) :-((

    >
    >Niestety wszystkie banki do tego dążą... Kiedyś z Millennium dostałem ładny
    >polecony z nowym regulaminem. Ale w nim już pisało, że info o zmianach
    >będzie razem z wyciągiem... :(
    >
    Nie w tym jest problem by bank wydawał niepotrzebnie kasę.
    Problem jest w tym że e-mail nie zawsze dochodzi
    (np. poland.com).


    >> Jest to pierwszy znany mi przypadek, ze ktoś zmienia warunki umowy
    >> i każe mi ja wypowiadać. (oni tylko zmieniają a nie wypowiadają).
    >
    >???
    >Wszystkie banki robią podobnie. Umowa pozostaje. Wproawdza się jedynie
    >zmiany do "Ogólnych warunków (...)", co umożliwia zaakceptowany przez Ciebie
    >regulamin.

    Nie zauważyłem zapisu, ze zmiana OW nie jest zmianą umowy
    Zauważyłem że OW są integralną częścią umowy.

    Po co by była cała procedura "akceptacji" ?
    (takie " my cię nie zwolnimy sam się zwolnij").

    >> Pytanie do prawników:
    >> czy odstąpienie od umowy i przesłanie wniosku o zamknięcie konta
    >> to to samo co rozwiązanie przez klienta ?
    >
    >??? Sprecyzuj raz jeszcze.
    >
    >No chyba oczywistym jest fakt, iż klient wysyłający wniosek o zamknięcie
    >konta rozwiązuje umowę z określonym okresem wypowiedzenia.
    >

    Mam na myśli odstąpienie wg par.66
    zwiazanego z brakiem akceptacji nowych OW.

    Nie jest dla mnie oczywisty okres wypowiedzenia.

    Przesyłam wniosek, bo zmusza mie do tego
    procedura regulaminu.

    Nie wypowiadam jednak umowy.
    (dotychczasowe warunki)
    tylko odstępuję od niej
    bo nie zgadzam się z nowymi zmianami.


    >> Cóż to za szczególne prawo jest zapisane w paragrafie 66
    >> skoro klient i tak ma prawo rozwiązać umowę ?
    >
    >?????????
    >Klient ma zawsze prawo do rozwiązania umowy, w szczególności, gdy zmianiają
    >się:
    >a) "Ogólne warunki (...)"
    >b) oprocentowanie
    >c) TOiP

    Takie same prawo ma gdy nic sie nie zmienia.
    tylko tak mu się zachciało
    Po co to zamieszanie.

    Wg mnie
    b) i c) to trochę inny kaliber niż a)
    Również przy c) zależy od charakteru zmian.
    Co innego zmiana stawki a co innego zmiana zasad).
    Tylko że to już nie jest kwestia prawna tylko "stylu".

    >> Co ciekawsze chcą zablokować rachunek (w okresie wypowiedzenia)
    >> i pobrać opłatę za prowadzenie :-((
    >
    >Zgodne z regulaminem. Bank blokuje dostęp do rachunku, ale nie oznacza to,
    >że w okresie wypowiedzenia nie jest wiążąca dla klienta obowiązująca
    >aktualnie TOiP.

    Nie chodzi o to która TOiP jest aktualna.

    Chodzi o to, ze (wg nowej TOiP) bank bierze pieniądze za
    obsługę konta, którego nie udostępnia.
    Zobacz jak jest gdy to bank wypowiada umowę. :-((

    >Jeżeli masz pobieranie opłat powiedzmy 16 dnia miesiąca, to obowiązuje już
    >wtedy nowa TOiP. Jeżeli w miesiącu poprzednim średnie saldo mniejsze było od
    >100 PLN, zostanie pobrana z góry opłata za prowadzene rachunku za miesiąc
    >przyszły...

    na moje szczęście mam 14-go
    czyli będą pobierać z góry od 14.03
    (mam szansę zamknąć przed :-)) )

    >> Przy takim podejściu to najlepiej wprowadzić do TOiP
    >> - opłata za zamknięcie rachunku 10 000
    >> (każdy podpisywał "egzekucję" do 10 000)
    >> - opłata za prowadzenie rachunku 100 / miesięcznie
    >
    >Są odpowiednie przepisy, które uniemożliwiają takich manipulacji.

    dla 10 000 są dla 5 zł nie ma ? :-)

    >> Nowy regulamin, też takim praktykom nie zapobiega.
    >Ale powszechnie obowiązujące prawo.

    tylko, że tego to już dochodzi sie w sądzie :-((

    >> (rozważam jeszcze likwidację karty i trzymanie 100 zł
    >> na lepsze czasy ale czy warto ?)
    >Wydaje mi się, że tak.

    obawiam się zachowania dotychczasowego stylu :-(

    >Zrestą prosty przykład - gdy wprowadzą limit debetowy - czy ta opłata będzie
    >miała rację bytu?

    dla banku jak najbardziej :-)

    BAH


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1