  • Data: 2002-01-17 12:01:39
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    B.K. <b...@b...gnet666.pl> wrote:
    > Przeczytalem. I nigdzie nie widze zeby bank nakazywal mi legitymowanie sie a
    > w wypadku niewylegitymowania sie sprzedawcy sankcja bylo pociecie mojej
    > karty. Co wiecej z tego co pamietam w przepisach jest dokladnie okreslone
    > kto moze ode mnie zarzadac legitymowania sie dowodem osobistym i w jakich
    > sytuacjach. I nie bylo tam mowy o sprzedawcy w sklepie ani na stacji
    > beznynowej. On moze mnie jedynie poprosic. A ty twierdzisz ze w mojej umowie
    > bank naklada na mnie taki obowiazek chociaz przedpost Twojego autorstwa
    > mowil ze taki obowiazek naklada na mnie jakas umowa miedzy bankiem a
> [...]

    Nie twierdzę, że masz obowiązek legitymowania Cię. Nie twierdzę, że masz
    obowiązek. ZA to sprzedawca może uzależnić zawarcie umowy sprzedaży od
    tego, że uwiarygodnisz swoją tożsamośc. Czyli może Ci po prostu nie
    sprzedać. Nic więcej nie może samodzielnie zrobić.

    Po wyjaśnieniach Sebastiana wychodzi, że karty nie może bez zgody C.A>
    odebrać.
    Jednocześnie taką zgodę może dość łatwo uzyskać. Czyli sprzedawca,
    jeżeli chce, może tak zmanipulować C.A., że dostanie polecenie
    zatrzymania karty.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313