    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Date: Fri, 18 Jan 2002 11:58:34 +0100

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a28prc$rdm$11@news.onet.pl...

    > Oj, jak widzę zrozumieć ciężko. Bank może w każdej chwili odebrać kartę.
    > Bank więc prosi za pośrednictwem sprzedawcy o wylegitymowanie się.
    > Zauważ, że PROSIĆ zawsze można. Ty możesz odmówić. A Bank MOŻE w tyum
    > momencie odebrać kartę.
    > Teraz jasne?
    >
    > Bank może Cię poprosić o stawanie na głowie i inne rzeczy. A Ty nie masz
    > obowiązku tego zrobić. Jednak bank i tak ma prawo Ci odebrać kartę i nie
    > musi się tłumaczyć dlaczego.

    Kompletna bzdura. Byc moze jezeli zostaniesz kiedys prezesem jakiegos banku
    to bedziesz odbieral karty za to, ze klient nie stanie na glowie, ale ja z
    uslug takiego banku korzystal nie bede.
    Powiem jedno, bank nie bedzie chcial zeby pokazuwal dowod sprzedawcy.
    Dlaczego?

    1/ merchant kontaktuje sie z CA, a nie z bankiem
    2/ CA ma dodatkowe medoty identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    3/ Bank ma dodatkowe metody identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    4/ sprawdzanie tozsamosci [jak i weryfikacja posiadacza przez CA] za
    posrednictwem osoby trzeciej w swietle ustawy OODO jest balansowaniem na
    granicy prawa, o czym juz wspominal Kojot na Kartach.

    Po piate jezeli trafie na takiego zlosliwego sprzedawce, ktory bedzie za
    wszelka cene chcial mnie pozbawic karty, to ja bez zadnych skrupulow
    wykorzystam wszystkie znane mi osoby aby musial poszukac sobie innego
    zajecia.

    Maciej

    PS. Wybaczcie, ale ja juz nie zamierzam przyczyniac sie do przedluzania
    zycia tego watku, bo mam wrazenie ze krecimy sie w kolko