  • Data: 2009-08-31 13:38:33
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bzdreg pisze:
    > k...@o...pl pisze:
    ciach ;-)

    > Owszem, rzetelnie i uczciwie byłoby, gdyby przelew zlecony w piątek o
    > takiej porze, że nie łapie się na ostatni eliksir, zostaje jako
    > "oczekujący" do poniedziałku i spokojnie procentuje. Ale dlaczego nie
    > wydymać nieświadomego użytkownika? Przecież napisaliśmy drobnym
    > druczkiem, trzeba było czytać umowę i regulaminy i sprawdzać regularnie,
    > czy coś się nie zmieniło.
    Tak na marginesie, to "łapanie sie na ostatni ELIXIR" polega głównie na
    tym, że banku nadają na 3 sesję, ale już nie odbierają. Odbiór 3 sesji
    następuje następnego dnia roboczego (no a później jest księgowanie).

    Na pocieszenie mogę napisać, że po przyjęciu PSD (dyrektywy o usługach
    finansowych"
    banki będą miały wyznaczony czas, w którym środki będą musiały się
    znaleźć na rachunku odbiorcy.
    Początkowo będzie to 3 dni (dla nas to pestka, ale są kraje w EUROPIE,
    gdzie wcale nie jest takie oczywiste, że przelew można zrealizować w
    jeden dzień).