  • Data: 2008-11-05 09:47:31
    Temat: Re: EURO - Wplyw wprowadzenia euro na poziom cen
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeden z projektĂłw badawczy na zlecenie BISE (NBP)
    Dziękuję, no wrzeszcie w szumie informacyjnym jakiś konkret.

    > Czas skonczyc pieprzyc o cenach i okradaniu.
    > Bandytom z PIS trzeba powiedziec STOP OKLAMYWANIU I STRASZENIU

    A to akurat mógłbyś sobie darować; liczę na rzetelną dyskusję.

    Mam na dzień następujące wątpliwości, proszę o pomoc w wyjaśnieniu:
    1. Jak ma się wspólna waluta do wzrostu gospodarczego, czy mając wspólną
    walutę nie będziemy ciągnięci w dół w sensie przyrostu PKB z naszych 3 % do 0.2%
    w strefie euro?
    2. Mając wspólną walutę przyjmujemy na siebie de facto zobowiązania wszystkich
    krajów strefy euro i płacimy wspólnie np. za druk pustego pieniądza, czy dziwne
    wygibasy w kreowaniu kredytów banków strefy euro. Czy to nie jest tak, że
    teraz mamy jako jelenie sfinansować kryzys bankowy UE?
    3. Rozmawiałem ze znajomymi z mojej firmy w kwestii wprowadzenia euro.
    Jeden jest Grekiem, drugi Hiszpanem. Obaj stwierdzili odczuwalny w ich
    budżecie wzrost cen, a są to ludzie w swoich krajach dobrze sytuowani.
    I nie należą raczej do PISu.
    4. Co JA, obywatel PL zyskam na wprowadzeniu euro? Co STRACĘ? Najbardziej boje
    się huura entuzjazmu, że chcemy euro bo jest cool i trendy. Żadnej rzetelnej
    dyskusji o zyskach i stratach nie ma.

    Pozdrawiam,
    A.