  • Data: 2008-11-05 10:10:04
    Temat: Re: EURO - Wplyw wprowadzenia euro na poziom cen
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ath pisze:

    > Mam na dzień następujące wątpliwości, proszę o pomoc w wyjaśnieniu:
    > 1. Jak ma się wspólna waluta do wzrostu gospodarczego, czy mając wspólną
    > walutę nie będziemy ciągnięci w dół w sensie przyrostu PKB z naszych 3 % do 0.2%
    > w strefie euro?

    PKB wzrosnie jest cos tam w tych projektach badawczych glownie chodzi o
    fakt wzrostu konkurencyjnosci w postaci wyeliminowaniu ryzyka kursowego
    i spreadu. Wzrost PKB moze wzrosnac o 0,2%

    > 2. Mając wspólną walutę przyjmujemy na siebie de facto zobowiązania wszystkich
    > krajów strefy euro i płacimy wspólnie np. za druk pustego pieniądza, czy dziwne
    > wygibasy w kreowaniu kredytów banków strefy euro. Czy to nie jest tak, że
    > teraz mamy jako jelenie sfinansować kryzys bankowy UE?

    Alez ratowanie bankow odbywa sie za pieniadze rzadowe nikt niczego nie
    drukuje z niczego.

    > 3. Rozmawiałem ze znajomymi z mojej firmy w kwestii wprowadzenia euro.
    > Jeden jest Grekiem, drugi Hiszpanem. Obaj stwierdzili odczuwalny w ich
    > budżecie wzrost cen, a są to ludzie w swoich krajach dobrze sytuowani.

    Zapytaj dowolnej osoby w Polsce. Czy ceny wzrosly dowiesz sie ze
    dramatycznie o 100% ... to jest ulomnosc ludzkiego umyslu.
    Inflacja skumulowana za te lata kiedys jest euro to pewnie z 20% wyjdzie
    czyli porownanie cen sprzed euro z cenami dzisiaj oczywiscie bedzie
    widoczne tyle ze BEZ EURO bylby taki sam wzrost. Euro nie wplywa na
    inflacje i nie jest jej przeczyna.

    > 4. Co JA, obywatel PL zyskam na wprowadzeniu euro? Co STRACĘ? Najbardziej boje
    > się huura entuzjazmu, że chcemy euro bo jest cool i trendy. Żadnej rzetelnej
    > dyskusji o zyskach i stratach nie ma.

    Ceny przemyslowe moga miec tendecje do wyrownywania sie z europa po
    czesci oznacza to tez spadek importerzy nie musza sie bac o ryzyko
    kursowe i spread walutowy a co za tym idzie nie musza tworzyc wiekszej
    marzy na wypadek pogorszenia sie kursu w czasie gdy TV za 200EUR jedzie
    i kurs a kurs spada o 10% wtedy sa wtopienii gdy kalkulowali cene w PLN
    po innym kursie. Zywnosc nie ma tendencji do rownania bo jest towarem
    ktory ciezko przewozic.

    Zasadniczo w wypadku przyjęcia euro nie ma możliwości ataku na złotówkę
    i giełdę, potencjalne problemy gospodarcze zostana rozpuszczone w
    wielkim kotle. Poniewaz jestesmy slabsi ekonomicznie to wspolna waluta
    bedzie nas podciagac do sredniej UE.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/