  • Data: 2006-05-16 21:59:50
    Temat: Re: Eurobank - kredyt z tabelki
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 May 2006 21:05:23 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Koniec wyklady z matematyki finansowej ;). Dziekuje za brawa i mam nadzieje,
    >ze wszystko co napisalem jest jasne, a co najwazniejsze... zgodne z prawda
    >;).

    wydaje mi się Maciek że wykład nie jest niestety zbyt jasny dla
    nielubiących matematyki, dlatego, jako humanista z wykształcenia,
    napiszę to po ludzku :)

    > w jaki sposób dla kwoty kredytu 1000pln i 3 rat po 360pln (czyli 1080pln)
    > przez 3 miesiące wyliczyłeś 60% ????
    > na kwartał to jest 8%, czyli rocznie daje to w przybliżeniu 32%,

    8% po 3 miesiącach byłoby wtedy, gdybyś kwotę kapitału, czyli 1000 zł,
    spłacił dopiero po tych 3 miesiącach. ty jednak, już po miesiącu
    spłacasz pierwszą ratę, czyli odsetki liczymy od pozostałej,
    niespłaconej części kapitału - trudno płacić odsetki od czegoś, co już
    oddaliśmy :)
    po dwóch miesiącach spłacamy kolejną ratę, więc odsetki maleją jeszcze
    bardziej.
    i dlatego nie wychodzi 8% kwartalnie, ale dużo więcej :) (ale to już
    wyliczał MK)

    PG