eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiEurobank - niezawodność systemu online.Re: Eurobank - niezawodność systemu online.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Eurobank - niezawodność systemu online.
    Date: Tue, 31 Jan 2012 12:25:24 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 91
    Message-ID: <jg8iv4$uh1$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jfcm6l$rat$1@inews.gazeta.pl> <jg7256$goe$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1328008996 31265 194.8.46.11 (31 Jan 2012 11:23:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Jan 2012 11:23:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <jg7256$goe$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:566124
    [ ukryj nagłówki ]

    <a...@g...pl> wrote on 2012-01-30_22:30
    > Eurobank jest do dupy! Czyli dramat w pięciu aktach :)

    Sądząc po tym, co piszesz, to raczej Ty jesteś d...


    > Akt 1.
    > Moje stare konto nie zamknęło się przez 1,5 roku z powodu kilku groszy na
    > saldzie. Nowego nie mogę otworzyć dopóki stare konto się nie zamknie. Wypłacić
    > podczas wizyty w placówce nie mogłem, bo eurobank nie prowadzi obsługi kasowej
    > w weekendy.

    I to jest wina banku ? Zabałaganiłeś i jeszcze masz pretensje ?
    Normalnie każdy rozwiązując umowę pdaje konto na które bank musi
    przelać saldo zamknięcia (i wtedy jest to za darmo).

    A tu pretensje, że nie ma pełnej obsługi w weekend ? Trzeba było
    spróbować w innym banku - od drzwi byś się odbił ;-)
    [Choś nie przeczę, brak łatwo dostępnej informacji, że kasy w
    soboty nieczynne, jest wkurzający.]

    > Akt 2.
    > Definitywne zamknięcie starego konta - wypłata kilku groszy. Nowego nie udaje
    > mi się otworzyć, bo w placówce nie ma kopert z hasłami jednorazowymi do
    > bankowości elektronicznej.

    Nie ma obowiązku uzyskiwania dostępu do konta w tej samej
    placówce, gdzie się konto otwiera. Mogłeś załatwić połowę i
    zażądać na miejscu informacji gdzie mają koperty i tokeny -
    pan/ienka zadzwoniłaby i dowiedziała się, dzięki czemu...

    >
    > Akt 3.
    > Otwarcie nowego konta. Niestety pani ekspedientka zapomniała uprzedzić mnie,
    > że nie ma ani haseł jednorazowych ani tokenów. W celu uruchomienia dostępu
    > online zostaję wysłany do innej placówki.

    ...nie traciłbyś czasu w placówce, gdzie nie ma tokenów i kopert.

    >
    > Akt 4.
    > W innej placówce okazuje się, że mają komplet potrzebnych "gadżetów" ale
    > system odmawia przyznania mi dostępu do konta przez WWW (błąd aplikacji).
    > Zgłoszenie zostaje zdeponowane u informatyków, ja dostaję zapewnienie, że
    > następnego dnia wszystko będzie sprawne.

    No cóż, domyślam się, że to skutek małego odstępu czasowego od
    likwidacji starego konta - czyszczenie systemu on-line z
    informacji o zlikwidowanych kontach na pewno nie jest robione
    on-line, a podejrzewam, że w najlepszym razie w cyklu dziennym,
    jeśli nie tygodniowym.
    Niemniej jednak numer konta już miałeś i zlecenia przelewu na nie
    mogłeś zrobić, zdefiniować w okienku odbiorców/przelewy wzorcowe a
    operacje wychodzące zlecić po wpływie kasy przy okazji kolejnej
    wizyty - za darmo.

    > Akt 5. Rozwiązanie.
    > Niestety w placówce nie ma tokenów sprzętowych, nic to, decyduję się na
    > tokenGSM. Jednak nie tak prędko, błąd z dnia poprzedniego nie został
    > naprawiony. Nie mogą przyznać mi dostępu do WWW. Po konsultacji z helpdeskiem
    > dostaję informację, że w najbliższą sobotę będzie wgrywane uaktualnienie
    > systemu, więc może wtedy coś się zmieni. Ale może nie...
    > Jako, że podczas 5 wizyt w różnych placówkach nie udaje mi się uzyskać w pełni
    > działającego konta - rozwiązuję umowę.

    Z tych co najmniej dwie były skutkiem: małego obycia z bankami ?
    roztargnienia/bałaganiarstwa ? pośpiechu (o którym mawiają, że
    potrzebny tylko przy łapaniu pcheł) i załatwiania w ostatniej
    chwili (wpadałeś otwierać konto 5 minut przed zamknięciem placówki) ?

    > Podsumowując - syf, kiła i mogiła. Na infolinii nie można uzyskać informacji
    > czy konkretna placówka dysponuje kompletem koperta z hasłem+token sprzętowy.

    LOL! Byłeś w placówce nieodpowiednio zaopatrzonej i nie potrafiłeś
    wyegzekwować tej informacji ?!?

    > Pracownicy placówek oszukują, mówiąc, że coś się stanie, a to coś się nie
    > dzieje :) W placówkach nie można NIC zrobić pomiędzy 19 a 19:30. Helpdesk nie
    > wie czy, i kiedy błąd systemu zostanie naprawiony.

    Pokaż bank, w którym wiedzą... :-)

    > Może dobrze się stało, że nie powierzyłem swoich pieniędzy tej instytucji?

    Obawiam się, że nie powinieneś powierzać pieniędzy żadnemu bankowi
    :-) Ale i w skarpecie mogą Ci gdzieś zawieruszyć, albo zrobi się
    supeł i co wtedy? :-)

    Pozdr.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.01.12 12:43 MK

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1