    From: Filip <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Euronet] ciekawostka
    Date: Mon, 31 May 2010 10:54:26 +0200

    W dniu 2010-05-31 10:00, witek pisze:

    > No to co.
    > 1500 zł wypłaciłeś i nawet jeśli jeszcze sa na twoim koncie to już nie
    > są twoje. Więc nie ruszaj.

    Nie kwestionuję tego.

    > dobrze ci wytłumaczył.
    Tego też nie podważam.

    > (ciekaw jestem, czy gdybym wypłacał
    >
    > oczywiście.
    I jest oczywistą oczywistością, że jeśli w ciągu najbliższych powiedzmy
    sześciu miesięcy kiedy w każdej chwili może przyjść obciążenie ktoś
    dokonałby fraudu na koncie i te środki by wyparowały to ja bym musiał
    się tłumaczyć dlaczego tych środków nie ma i dlaczego jest debet
    niedopuszczalny. Taka oczywista oczywistość naszych banków.

    > Twoim zadaniem jest pilnowanie rzeczywistego salda na rachunku.
    > To nie jest zadanie banku.
    > Jeśli wypłacisz ponad to co masz, będziesz miał ujemne saldo.
    > Tłumaczenie, że bank pozwolił jest bez sensu, bo nic banku do
    > "zabraniania" wypłacania nie zobowiązuje.

    Nigdzie nie przedstawiłem takiego tłumaczenia.

    > Głupie. Po co?
    Może nie stosuj od razu kwantyfikatorów emocjonalnych. Po to, że według
    banku ta transakcja się nie odbyła - kilkakrotnie pytano mnie, czy
    bankomat na pewno wypłacił pieniędzy.

    \>> Słowem nikt ode mnie nie chce pieniędzy, ale jak sobie przypomni o ich

    > Oczywiście.

    Oczywistą oczywistością jest to, że według dwóch stron transakcji
    wszystko jest okay - tzn. dla banku transakcja się nie odbyła, a Euronet
    twierdził, że dostał pieniądze i to ja mam pilnować, żeby był porządek.

    > Załóż sobie w głowie, albo na kartce, skoro bank takiego narzędzia nie
    > dostarcza.

    Widzisz, problem polega na tym, że w tej chwili zakłócone jest działanie
    mechanizmu bilansującego w tym koncie, które jest skonfigurowane w ten
    sposób, że bank co wieczór wyrównuje stan konta do kwoty 2000 PLN
    różnice pobierając/ przelewając na konto oszczędnościowe.
    Ergo, zamiast mieć komfort psychiczny, że mam na koncie bieżącym 2000
    pln na codzienne wydatki mam tylko 500, bo muszę pamiętać, że w każdej
    chwili ktoś może z tego konta pobrać 1500.
    Wróćmy do przykładu z wypłatą 20000 - w takiej sytuacji prawie na pewno
    dorobiłbym się debetu niedozwolonego, bo każdego dnia o północy bank
    pozostawiałby na koncie bieżącym 2000 PLN resztę przelewając na
    oszczędnościowy. Ja, aby debetu się nie dorobić musiałbym codziennie
    rano przelewać z powrotem na konto bieżące 18000 PLN, bo może ktoś
    wreszcie pobierze pieniądze z konta.
    Nadal uważasz, że ja jako klient jestem w sytuacji, w jakiej powinienem być?