  • Data: 2010-05-31 12:51:38
    Temat: Re: [Euronet] ciekawostka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Wydawało mi się, że "Karta debetowa" pozwala wypłacić tylko środki
    > dostępne na koncie, a więc zabezpiecza przez zrobieniem ujemnego salda.

    Nie.
    Zabezpieczenia są narzędziem dla banku, aby nie wtopić kasy w klienta z
    którego nie da się potem kasy ściągnąć.
    To w ogóle nie jest zabezpieczenie dla ciebie i nie powinieneś sie na
    nim opierać.

    > Czyż nie po to stosuje się tu i ówdzie komputery, aby zwolnić człowieka
    > z obowiązku liczenia.

    Zwolnić bank z pilnowania. To nie jest dla ciebie.

    > Czyżby napisanie dobrego (czyli działającego zawsze, a nie tylko przez
    > większą część czasu) programu przekraczało możliwości banków.
    > Zawsze oczywiście można nieudolnością całego systemu obciążyć klientów.

    j.w. bank pisze programy dla siebie, nie dla ciebie.

    Po za tym technicznie sie nie da.

    Zapłać kartą w knajpie i dopisz napiwek.
    Autoryzacja będzie na kowtę zakupów. napiwek "dojdzie poźniej".
    I to twój biznes, żeby nie rozdawać kasy, której nie masz.

    Zrób zakupy na amazon.com
    Amazon wysyła autoryzację w momencie kliknięcia "kupuję", ale
    rozliczenie dopiero w momencie wysyłki towaru.
    Jeśli towar będzie czekał na wysyłkę za długo, to blokada zejdzie, co
    nie oznacza, że te pieniądze możesz wydać. Ty je już wydałeś.
    Powiedzmy tak. Cudze pieniądze leżą na twoim koncie. Nie twoje nie
    ruszaj. I tylko ty jesteś zobowiązany do pilnowania tego co wydałes, a
    co nie.