  • Data: 2010-05-31 13:24:44
    Temat: Re: [Euronet] ciekawostka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > Zaczynam przestawać rozumieć jak działa karta ;-). Jeśli coś "dojdzie
    > później" to znaczy że jest to jakaś kolejna transakcja, która też
    > musiała być jakoś autoryzowana. Tak przynajmniej do tej pory sądziłem.

    Przede wszystkim błędnie zakładasz, że musi być jakaś autoryzacja.
    Nie musi. Może jej w ogóle nie być.
    Wystarczy, że druga strona ma twoją zgodę na obciążenie karty.
    Jednorazową lub wielokrotną.

    Autoryzacja to zabezpieczanie się banku przed klientami, którzy nie
    pilnują własnego salda. Wygodniej jest bankom odmówić transakcji niż
    potem ścigać klienta i kasę.

    > To jednak skarpeta ma jeszcze pewne zalety w stosunku do banku ;-)

    Ale znacznie więcej wad.