eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiExpander i Skarbiec TFIRe: Expander i Skarbiec TFI
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!wroclaw.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.pozna
    n.pl!newsfeed.media.kyoto-u.ac.jp!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Expander i Skarbiec TFI
    Date: Mon, 9 Feb 2004 18:55:07 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 42
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl
    Message-ID: <c08hk3$605$1@news.onet.pl>
    References: <c08fk9$5a6$1@news.onet.pl> <c08goo$cgm$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello062179047124.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1076349379 6149 62.179.47.124 (9 Feb 2004 17:56:19 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 9 Feb 2004 17:56:19 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:284113
    [ ukryj nagłówki ]

    Franz <f...@g...pl> wrote:
    > Następny artykuł sponsorowany Macieja Samcika w Gazecie Wyborczej...

    Oj tam sponsorowany od razu....

    Kilka cytatow (zrodel nie bede podawal)

    "Eksperci uważają, że 10 procent najbardziej wpływowych członków danej
    społeczności (liderów opinii, dziennikarzy, polityków, nauczycieli itp.)
    przekazuje najważniejsze informacje, a tym samym kształtuje poglądy
    pozostałych 90 procent . Tak duży wpływ powinien być używany w sposób
    rozważny i odpowiedzialny. Dotyczy to zwłaszcza mediów."

    ..."według znanego badacza mediów Bena Bagdikiana, aż 70 procent informacji
    w gazetach pochodzi bezpośrednio lub pośrednio od agend PR, gospodarczych,
    rządowych i społecznych organizacji . Tak duży wpływ na media podkreślają
    także inni badacze mediów. O.H. Gandy z Uniwersytetu Pensylwania mówi o
    ponad 50 procentach , można też się spotkać z opinią określającą ten
    przedział od 25 aż do 95 procent wszystkich informacji."

    Prawda jest taka, ze Pekao zawsze mialo dobre notowania wsrod dziennikarzy
    (zapewne duza w tym zasluga S. Luczaka).
    I zaden bank czy instytucja nie moze sie dziwic, ze dziennikarz o niej nie
    pisze albo bardzo pochlebnie pisze o konkurencji, skoro sama nie stara sie o
    to i np. nie dostacza materialow, albo czuje sie jak oblezona twierdza i
    daje to odczuc pismakom.

    Z drugiej strony sa takie instytucje, ktore nie blokuja informacji, zawsze
    odpisuja z konkretnymi danymi, albo co dziennikarze wrecz uwielbiaja
    dostarczaja na tacy dane do ciekawego materialu. I nie chodzi tutaj wcale o
    kryptoreklame.

    Nie bede opieral sie na moich doswiadczeniach, ale na znajomych
    dziennikarzy. A wlasnie oni potwierdzaja i podaja przyklady, ze w niektorych
    bankach dostac informacje to poprostu sztuka magiczna! I to nawet w
    przypadku gdy nie chodzi im o jakies tajne dane, ale o ogolne informacje do
    tekstu, ktory ma przedstawic pozytywnie dana instytucje. Ale zazywczaj jest
    tak, ze pismak to potencjalne zrodlo kloptow - i im mniej wie tym lepiej ;)

    Jednym slowem mozna pisac i pisac. Ale zapewniam cie, ze nie jest tak jak to
    na pierwszy rzut oka wyglada.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1