    From: WK <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: FUTURES PKO BP
    Date: Sat, 3 Oct 2009 06:55:48 -0700 (PDT)

    On 3 Paź, 07:46, "Dars" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > znalazłem cos takiego
    > Na czwartkowym zamknięciu akcję banku wyceniano na 33,41 zł.
    > Dzisiaj notowania zaczną się na poziomie skorygowanym o wartość poboru -
    > 30,83 zł.
    > 33,41-30,83 = 2,58
    >
    > Czyli fiuty miały 32,53 -2,58 = 29,95zł
    >
    > Wychodzi na to że nie mam S po 32,55-2,58=29,97zł
    >
    > Pierwszy raz coś takie widze..... ja sprzedałem kontrakt po 32,55zł to
    > dlaczego
    > obnizyli mi do 29,97zł przeciez to kontrakt. Jak mogą mi obniżyc jego
    > wartosc zakupu/sprzedaży.

> [...]

    1.10.2009
    Kursy odniesienia dla kontraktów terminowych na akcje spółki PKOBP na
    sesję w dniu 2 października

    Komunikat
    Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
    z dnia 1 października 2009 roku
    (Główny Rynek GPW)

    W związku z ogłoszeniem przez PKO BP SA ceny emisyjnej akcji nowej
    emisji na poziomie niższym niż kurs zamknięcia akcji PKO BP w dniu
    dzisiejszym, Giełda Papierów Wartościowych informuje o szczególnych
    operacjach dotyczących aktualnie notowanych kontraktów terminowych
    wystawionych na akcje tej spółki (FPKOZ09, FPKOH10 oraz FPKOM10):

    1. Po dzisiejszej sesji giełdowej wszystkie zlecenia maklerskie na
    kontrakty terminowe na akcje PKO BP S.A. przekazane na giełdę a
    niezrealizowane do końca tej sesji zostały unieważnione.

    2. Kursy odniesienia na sesję w dniu 2 października 2009 r. zostały
    skorygowane o teoretyczną wartość prawa poboru wyznaczoną zgodnie z
    zasadami Szczegółowych Zasad Obrotu Giełdowego określonymi w Rozdziale
    XIII, §3, ust 2 i zostały określone na poziomie:
    dla FPKOZ09 - 29,95 zł
    dla FPKOH10 - 29,55 zł
    dla FPKOM10 - 30,05 zł

    3. Liczba akcji przypadająca na jeden kontrakt terminowy, która
    aktualnie wynosi 100 akcji, ulega od dnia 2 października 2009 r.
    zwiększeniu do poziomu 108 akcji. Dla wskazanych serii kontraktów
    terminowych nowa liczba akcji przypadająca na jeden kontrakt będzie
    obowiązywała do czasu wygaśnięcia tych serii. Dla nowych serii
    kontraktów terminowych obowiązywać będzie standardowa wartość tego
    parametru czyli 100 akcji. Oznacza to, że po wygaśnięciu serii
    FPKOZ09, do czasu wygaśnięcia serii FPKOM10 w obrocie giełdowym
    znajdować się będą serie kontraktów terminowych na akcje PKOBP S.A. o
    różnej liczbie akcji przypadającej na jeden kontrakt.
    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=ogieldzie&i=katarchiwu
    m&nagnaz=Wydarzenia&ktore=015493_3&sky=1