    From: " Jacek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fatso dupę mi uratowałeś
    Date: Fri, 23 Jan 2009 20:52:03 +0000 (UTC)

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > jacku, ja proponuje wrocic do malej sztuki, jako stalego wyznacznika
    > wartosci.
    > http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPa
    geName=STRK:MEWNX:IT&item=2
> [...]
    > Mam nadzieje ze mlody Zyd mi deske odesle, wszak sam stateczek byl
    > zapakowany w koperte jaka przyszla z muzeum w Jerozolimie
    > a sam Zyd sie nazywa Gestetner. Kiedys znana tu firma Gestetner & Wolf,
    > drukarki, tonery itp. Tam gdzie Zyd mieszka to sa mieszkania po
    > 5 mln funtow, widzialem na ogloszeniu, ale widocznie ida ciezkie czasy i
    > Zyd nawet stu-funtowka dzis nie pogardzi.
    >
    > A tak bylo pol roku temu pieknie gdy Damien Hirst, artysta, sprzedawal
    > zlocone swinie w koronie, zanurzone w formalinie, po 1 mln dolarow!

    Fatso stateczek ładny aczkolwiek ja bym polecał najbardziej gołe baby i inne
    kopulacje, ktore maja jak zauwazylem najwieksze wziecie :)

    Niektorzy mowia, ze Hirst to sztuka, ale mi jego kicz ani troche sie nie
    podoba. Lubie jednak klasyczne piekno zarowno w sztuce jak i architekturze.
    Wspolczesne "sztuka" nie przemawia do mnie - wiekszosc robi wrazenie szybkiej
    masowka a tkz wielka sztuka i jej rozumienie ma usprawiedliwiac brak pomyslow,
    lenistwo i minimalizm.
    Choc to tez sztuka i znak czasu, krotkotrwalosci baniek spekulacyjnych, aby
    sprzedac i znalezc frajera, ktory kupi platynowa czachę wysadzaną brylantami
    za 100mln$(50mln funtow), ktora ani nie jest oryginalna ani genialnie piekna.
    Dalbym za nia wartosc kruszczcu, brylantow i max 5% za niby sztuke (10% to
    byloby za duzo ze wzgledu na duza wartosc materialu). Nawet w niej nie widac
    trudu i misternych detali recznej pracy jubilerskiej, ktore mnie to np
    zafascynowaly w niektorych xix wiecznych naszyjnikach itp.