eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiFormalności dotyczące księgi wieczystej przy kredycie mieszkaniowymRe: Formalności dotyczące księgi wieczystej przy kredycie mieszkaniowym
  • Data: 2009-02-27 05:05:22
    Temat: Re: Formalności dotyczące księgi wieczystej przy kredycie mieszkaniowym
    Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik pisze:
    > Witam serdecznie
    > Interesuje się ostatnio kredytem hipotecznym na zakup mieszkania.
    > Czy ktoś może mi szczegółowo rozpisać gdzie i jakie koszty poniose w
    > związku z hasłem księga wieczysta??? Każdy mówi że tam jakieś koszty są
    > ale konkretnie gdzie i jakie...

    Jesli nie wiesz co i jak, to oplac wszystko przy umowie kupna. Dojdzie
    Ci taksa notarialna (ja 400 zaplacilem) ale notariusz sprawdzi dokumenty
    i sam wysle do sadu.

    > Zakładam że kupuje mieszkanie na rynku wtórnym bez księgi wieczystej

    Ja tak kupowalem

    > Z tego co udało mi się wywnioskować to opłaty ponosi się następujące
    > 1. wpis do księgi wieczystej

    200 za wpis wlascicieli do KW
    19 za jedna hipoteke, 1% za druga. + po 200 za kazdy wpis.

    > 2. podatek od czynności cywilno-prawnych za ustalenie hipoteki

    2% wartosci mieszkania - uiszczasz u notariusza, chyba ze sie uprzesz ,
    to w US (ale norma jest notariusz, nie placisz za to dodatkowo)

    > 3. kaucja

    ??? co?

    > 4. co jeszcze???

    taksa notarialna. Plus oczywiscie VAT od oplat notarialnych.

    > Ile czasu zajmuje załatwienie całej tej procedury od momentu rozpoczęcia
    > do momentu przyjęcia decyzji przez bank, chodzi mi o Toruń

    Zapewne z pol roku zejdzie.