    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 5 May 2021 09:43:58 -0700 (PDT)
    <608e7e0e$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608eaed2$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608ebd35$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    Subject: Re: Frankowicze
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, May 3, 2021 at 12:51:51 PM UTC+2, Wojciech Bancer wrote:

    > Ja też. Wyciek danych z Facebooka.

    Nie , ja wiem jak to działa od strony firmy, która miała wpadkę. Nie wiem
    wszystkiego, bo byłem tylko podwykonawcą, ale wcale nie jest tak, że można się wykpić
    byle czym.

    > Napisz mi jak moje dane zostały w praktyce ochronione lepiej?

    Wybacz, ale czy Ty na pewno piszesz o tym, o czym rozmawiamy? RODO jak wszystkie
    działania prawne sprzyjające (cyber)bezpieczeństwu, służy przede wszystkim
    wskazywaniu stronom, jak powinno być. W tym sensie to jest nawet mniej niż polityka
    bezpieczeństwa w firmie - żadnych konkretów, z wyjątkiem procedur zmuszających do
    pewnych (ściśle określonych) zachowań i zakazów działań, których naruszanie umożliwia
    ukaranie ignorujących je. To nie są rozwiązania techniczne.
    Zatem w jaki sposób chciałbyś, aby RODO chroniło Twoje dane, w praktyce? Kodeks karny
    też nie chroni przed napaścią...

    > Tu szczerze mówiąc nie jestem przekonany. Ja osobiście nie
    > dostrzegam pozytywów.

    Trudno, pomyśl dłużej. Jeśli miałbyś rację, powinieneś przynajmniej być w stanie
    wskazać, dlaczego istnienie RODO nie poprawia sytuacji (w praktyce)... Bo chyba o
    pogorszeniu nie ma mowy, co?

    > O to to. Nadmierne regulacje cementują monopole.

    A skąd to wynikanie? Brak regulacji też sprzyja tworzeniu monopoli. Więc może
    regulacje nie mają tu nic do rzeczy?

    > Zakazywanie przetwarzania danych było już przed
    > RODO.

    I co mogłeś wtedy zrobić? Od czasu wejścia w życie RODO, do chwili, kiedy banki
    zauważyły, że ono istnieje, parę sporych odszkodowań zapłaciły, o czym przedtem nie
    było nawet mowy. Zakaz bez sankcji za złamanie jest nic nie warty.

    > A ja wcześniej miałem do tego aplikacje które
    > działały na zasadzie zgłoszeń od użytkowników.
    > Działało to lepiej niż RODO.

    Mówisz o mechanizmach, technicznych rozwiązaniach. Co to ma do RODO?

    > I znów: uczciwy ma koszty i kłopot (zwłaszcza małe firmy_,
    > nieuczciwy ma te wszystkie regulacje w pompie (panie,
    > numer się wylosował).

    Zachowujesz się tak, jakbyś wierzył, że wystarczy uchwalić ustawę i już
    wszystko/wszyscy działa/ją właściwie.

    Wszystkie filipiki przeciwko RODO (oprócz nielicznych, które są nierealizowalne w
    praktyce) sprowadzają się do tego, że RODO nie jest magiczną różdżką rozwiązującą
    sprawę ochrony prywatności.
    Tyle, że jest jakimś krokiem we właściwą stronę, ale tego anty-RODOwcy nie są w
    stanie zobaczyć. Podobnie jak płaskoziemcom i antyszczepionkowcom staram się im
    współczuć.

    witrak()