    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <s...@p...org>
    <608eaed2$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608ebd35$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    Date: Thu, 6 May 2021 17:13:35 +0200

    On Wed, 5 May 2021 20:41:55 +0200, Wojciech Bancer wrote:

    > Chciałbym by DUŻE FIRMY lepiej WERYFIKOWAŁY osoby które chcą od nich
    > usługi/kasę, a nie żeby szło w kierunku że "skoro jest RODO, to my
    > weryfikować specjalnie nie musimy".

    Nie musimy, czy "nie mozemy"?

    Rozumiem, ze taki przykladowy telefon od operatora masz na mysli, a
    nie np dostawce buleczek do Biedronki?

    > Chciałbym żeby dane z dowodu nie wystarczały dowolnej średnio
    > rozgarniętej grupie przestępczej do zagarnięcia mojego hajsu,

    W banku?
    No coz ... jak nie dowod, to co? Pin, odcisk palca ?

    > czy wzięcia na mnie umowy telekom z drogim telefonem.

    Rozumiem ... ale to co powinny jeszcze weryfikowac?

    A tu widzisz - pod pozorem RODO zabronili im dowodow kserowac ... czy
    moze dobrze, ze zabronili?

    > Ale jaką sytuację poprawia? Jak zadzwoni do Ciebie zią
    > z "fotowoltaiki", mimo że numeru nigdzie nie dawałeś.
    > Firmy marketingowe jak działały, tak działają.

    Bo RODO przeciez nie zabrania.
    A mialo zabraniac?

    Ale ... pare obowiazkow dodatkowych nalozylo, mozna niezle beknac.
    Tylko ilosc telefonow raczej nie spadnie :-)

    No i jeszcze jedna sprawa - czy nie mozna zadzwonic na losowe numery?
    Podpada pod RODO, czy nie podpada?

    > Raczej "nic się nie zmieniło" a mamy dodatkowe narzędzia do dojechania
    > firm.

    Ale narzekasz na to, ze nie "dojechano", czy na to, ze teraz mozna
    "dojechac" malo winna firme ?

    > To samo co wtedy - zażądać by moje dane nie były przetwarzane w celach
    > marketingowych.

    Taa ... a tu firma X kupuje baze danych od firmy Y.
    X zakazesz, a firma Z kupi baze.
    Albo i firma X kupi drugi raz za rok - i mamy problem prawny :-)

    J.