    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Frankowicze
    <608eaed2$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <608ebd35$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    <c...@g...com>
    <s...@p...org>
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    <txayyadhvsit.1r19su9jkwp53$.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 6 May 2021 18:02:38 +0200

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie musimy, czy "nie mozemy"?

    Banki i telekomy mogą. Mają dodatkowe uprawnienia ustawowe.
    Tylko to oznacza mniej wygody dla klienta, a to się źle
    sprzedaje marketingowo i oznacza większe koszty.

    > Rozumiem, ze taki przykladowy telefon od operatora masz na mysli, a
    > nie np dostawce buleczek do Biedronki?

    Nie, mam na myśli np. akcje "zróbmy duplikat sim złodziejowi",
    ale oczywiście akcje

    > W banku?
    > No coz ... jak nie dowod, to co? Pin, odcisk palca ?

    Że w banku to jeszcze pół biedy.
    Można weryfikować dodatkowymi dokumentami, np. rachunkiem
    za prąd, czy za telefon "niestarszym niż". A jeśli to
    już jest klient banku, to dowolnym, pytaniem nt.
    posiadanego przez klienta produktu w banku. Obecnie
    żeby wziąć na kogoś kredyt, nawet nie musiszdowodu
    pokazywać i to dlatego wyciek danych jest takim
    problemem.

    > Rozumiem ... ale to co powinny jeszcze weryfikowac?

    A jaką masz wiedzę o tym co można dzisiaj?
    Bo mam wrażenie, że nieaktualną.

    > A tu widzisz - pod pozorem RODO zabronili im dowodow kserowac ...
    > czy moze dobrze, ze zabronili?

    Ksero dowodu im nie jest do niczego potrzebne.

    > Ale ... pare obowiazkow dodatkowych nalozylo, mozna niezle beknac.
    > Tylko ilosc telefonow raczej nie spadnie :-)

    No przecież piszę, że tak jest.

    > No i jeszcze jedna sprawa - czy nie mozna zadzwonic na losowe numery?
    > Podpada pod RODO, czy nie podpada?

    Można też uzyskać dane osób, które są współwłaścicielami miejsc
    garażowych. Bardzo dużo danych. Można też uzyskać dane członków zarządów
    spółek wpisanych do KRS.

    Generalnie ten fetysz na "ochronę" jest dla mnie mało zrozumiały, bo to
    jest próba leczenia objawów, a nie choroby. Chorobą są niedostateczne
    zabezpieczenia sprawiające, że te dane osobowe są użyteczne.

    > Ale narzekasz na to, ze nie "dojechano", czy na to, ze teraz mozna
    > "dojechac" malo winna firme ?

    Na to drugie. Narzekam na nadmierny poziom regulacji ułatwiający
    stosowanie polityki hakowej.

    > Taa ... a tu firma X kupuje baze danych od firmy Y.
    > X zakazesz, a firma Z kupi baze.
    > Albo i firma X kupi drugi raz za rok - i mamy problem prawny :-)

    I RODO coś tu zmienia? Tak z ciekawości?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com