  • Data: 2006-10-26 06:22:55
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: eMeS <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Nie, wprost przeciwnie. Ale zyski z funduszy akcji nie muszą być znacząco
    > większe niż funduszy zrówn. Ja bym brał jednak fundusze akcji :)

    Przede wszystkim witam serdecznie Grupowiczów, jestem tutaj pierwszy raz
    i myślę, że nie ostatni.
    Pozwolę sobie podłączyć się pod ten wątek, żeby nie mnożyć bytów,
    zresztą zdaję sobie sprawę, jak zapewne "uwielbiacie" takie pytania,
    więc wolę nie tworzyć kolejnego, praktycznie takiego samego tematu.

    Mam podobny problem jak green:

    - kapitał: ok. 25 000 zł (i to akurat nie jest problem, schody zaczynają
    się później :)
    - okres inwestycji: 3-5 lat, może więcej
    - stopień ryzyka: jestem skłonny zaakceptować stratę rzędu 20-30% (choć
    górne granice tego przedziału przyjmę z niekłamanym bólem)

    Zapoznałem się z informacjami zawartymi na stronach internetowych,
    poobserwowałem różne wykresy, przeczytałem archiwum grupy i doszedłem do
    wniosku, że zaryzykuję inwestycje w fundusze akcji. Posiadam konto w
    mbanku, więc raczej skłaniam się ku puli funduszy oferowanych przez ten
    bank (choć niekoniecznie, gdyż bardzo kusi mnie Arka) i wybrałem sobie
    trzy z nich mając na uwadze porady dotyczące dywersyfikacji:

    - AIG FIO akcji - 40% kapitału
    - Citi Akcji - 30% kapitału
    - Skarbiec TFI Akcji - 30% kapitału

    Myślałem o DWS Polska TFI, ale tam minimalna pierwsza wpłata wynosi 20
    000, a ja trochę bałbym się ulokować praktycznie wszystkie środki w
    jeden fundusz.
    Jak myślicie, ma to jakiś sens, czy bardziej logicznie by było, gdybym
    miast jednego z funduszy akcyjnych wybrał na przykład jakiś zrównoważony
    (zastanawiałem się nad Arka BZ WBK Zrównoważony FIO)?

    Przepraszam za głupie pytania laika i zdaję sobie sprawę, że nikt nie ma
    gotowej recepty na bolączki związane z funduszami, ale może ktoś coś
    doradzi, wskaże błąd w rozumowaniu, zasugeruje jakieś inne rozwiązanie.
    Za wszelkie porady z góry dziękuję.