    From: "RafałW" <r...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: GE kredyt mieszkaniowy
    Date: Fri, 3 Mar 2006 11:14:05 +0100

    > Hmm, takie to dziwne, wyglada jakby rzeczywiscie 'wciskal' GE klientowi, a
    > to nieladnie jest.

    Nie umniejszam nic EXP - gdyby nie on wpakowałbym się w mBANK, ale
    rozczarowali mnie tym, że nie przedstawili obiektywnie ofert a to wróg
    zdrowej konkurencji na rynku.

    > Jezeli masz zdolnosc kredytową, a nie ufasz doradcy z Expandera, to idz do
    > innego i zacznij od pytania, jakie banki ma w ofercie. Najlepiej do kogos
    > poleconego. Popytaj wsrod znajomych, moze ktos zna w Twoim otoczeniu,
    kogos
    > godnego zaufania.

    Kolega postąpił trochę nieładnie ( ale life is brutal :) - Banki nami się
    też nie przejmują ). Miał z Open Finance ofertę z Nordea chciał wynegocjować
    mniejszą prowizję banku 1% zamiast 2% - powiedzieli nie , a on na to że
    właśnie jedzie do EXP po kolejne oferty.
    Oczywiście "rura okazała się mieksza" ;) niż faktycznie i wynegocjował tą
    wysokość prowizji. Kwestia więc chyba w pokerowych zagraniach :)

    > A jesli chodzi o GE, to napisz moze jakie warunki Ci zaproponowali?

    1. Prowizja 0% ( pod warunkiem że przez EXP.w innych przypadkach cesja z
    obowiązkowego w 1-szym roku spłaty ubezp.od utraty pracy i wtedy też 0%).
    2. Ubezp od utraty pracy gratis (pod war. EXP.- tutaj nie mam pewności czy w
    końcu gratis czy na ogólnych warunkach) , w normalnym przypadku ubezp. to
    jest obowiązkowe przez 1-szy rok spłaty i wynosi 1,2% kw. kredytu
    3. Marża banku 1%+LIBOR tylko że nie wiem jaki ? 3M, 6M ? Prawdopodobnie
    jest 3M , ale to bede wiedział dzisiaj - to napisze o tym
    4. Wcześniejsza spłata - 0%, gdy kwota nadpłat nie przekracza 50% kapitału w
    3 latach, w przeciwnym wypadku do 2%
    5. Przewalutowanie 0% - po kursach Banku , 1,5% - po kursach NPB .

    Czy sie opłaca brać po kursach NBP i płacić prowizję, czy może ten spread
    nie jest aż tak straszny jak go opisujecie :) ? Co sądzicie ? Zjawisko
    spreadu nie jest mi znane wiec tego się najbardziej obawiam jak go oblliczyć
    ?
    Czy to różnica pomiedzy (k. sprzed.- k.kupna)*100

    6. Inspekcja nieruchom. 0% - EXP. , w innych przypadkach 60 CHF (ok. 155zł)

    Uważam ogólnie że te warunki są atrakcyjne, zwłaszcza jeśli chodzi o ubezp.
    od utraty pracy - gratis ( jeśli to oczywiście jest w EXP - bo tego na
    razie na 100% nie moge potwierdzić)

    --
    pozdrawiam
    Rafał