  • Data: 2010-01-24 22:40:38
    Temat: Re: Gdzie obecnie dobry procent?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    news:hjifgi$v93$1@news.interia.pl...
    > Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Bo zwrot z pienieznych jest na poziomie lokat lub nizej, a obligacyjny PKO
    > idzie mi na 8,5% rocznie, Idea jeszcze lepiej. Ryzyko niskie, zmiennosc
    > mala.

    Generalnie to fundusze obligacji zarabiaja niezle jezeli stopy procentowe
    beda spadac, maja obligacje staloprocentowe i ich cena rosnie, bo rentownosc
    spada. Jezeli rynek bedzie przewidywal wzrost stop procentowych to taki
    fundusz moze tracic a nie zyskiwac i to w stopniu tym wiekszym im dluzszy
    jest termin zapadalnosci obligacji w portfelu. Na krotki okres lokata
    bankowa niesie najnizsze ryzyko pod warunkiem, ze nie lokujemy na dlugie
    terminy i nie zrywamy lokat przed terminem zapadalnosci. Lokaty w Open
    bezbelkowe daja jeszcze tak jak 7% brutto a ryzyko, ze fundusz obligacji
    zacznie tracic jest coraz wieksze. Przed nami powoli okres wzrostu stop
    procentowych na swiecie a i w Polsce tez zobaczymy podwyzki, ale raczej przy
    koncu roku.
    Oczywiscie mowimy o funduszu lokujacym w obligacje mf, bo jezeli w
    korporacyjne to ryzyko znacznie rosnie a i kupony odsetkowe sa wyzsze, takze
    nie ma co tego porownywac z lokatami bankowymi.