  • Data: 2023-07-04 16:19:00
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.07.2023 o 12:17, J.F pisze:

    > W Polsce?

    No w Polsce, jak działają kantory w innych krajach to nie wiem.

    > Nadal mowa o kasjerce w banku?

    Banki co do zasady nie są kantorami, choć niektóre prowadzą dodatkowo
    taką działalność. Ja piszę o zwykłych kantorach wymiany walut.

    > Banknot ma zatrzymac :-)

    Po co? Żeby ciągali ją po komisariatach i sądach? Nie ma sprawcy nie ma
    tematu.

    > Gosc grzecznie sam da, albo ucieknie :-)

    Co da?

    > No nie wiem, jak nie wychwyciła przyjmując, to wyda sie raczej przy
    > "zdawaniu kasy", a wtedy juz druga kasjerka wie.

    Przy zdawaniu kasy też może nie wyjść, że wśród prawilnych banknotów są
    fałszywki. Przy przekazywaniu kasy nikt nie ogląda każdego banknotu z
    każdej strony, pieniądze wrzucane są na liczarkę i jazda. czym większy
    kantor i większy obrót, tym więcej możliwości przyjęcia fałszywego banknotu.
    Podobno w przypadku niektórych walut nawet kilkanaście procent w obiegu,
    to były fałszywki. Kiedyś szczególnie królowały dolary, teraz już nie
    siedzę w branży to nie mam aktualnych wiadomości.

    > Dawniej były uczciwe, ale teraz moze ich dyrekcja oduczyła :-)

    To nawet nie chodzi o dyrekcję. Jak kasjerka przyjmie fałszywy banknot i
    zgłosi to na Policję, to Policja prowadzi swoją sprawę, ale kasjerka
    wisi właścicielowi kantoru równowartość w złotówkach. To jest jej
    ryzyko, po to ma szkolenia i kursy. Więc po co się podwójnie podkładać?

    > I falszerze też, wiec wycofają 200-tki?

    Bardziej podejrzewam, że chodzi o likwidację gotówki w ogóle, zniknie
    przy tym problem fałszowania, ale nie o to głównie tu chodzi. A wysokie
    nominały najłatwiej wycofać z rynku.