  • Data: 2009-03-02 13:02:30
    Temat: Re: Getin i nowa lokata na 8%?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Virck" <V...@v...net> wrote in message
    news:016fd69d$0$21755$c3e8da3@news.astraweb.com...
    > Jezeli potrzebujesz ta kase za 3 miesiace to jest ok....Jezeli jednak
    > lokujesz na rok to bedziesz mial mniej nizbys ulokowal na rocznej lokacie
    > 6%....A to dlatego, ze za 3 miesiace lokata na 8% sie skonczy i zechcac
    > zalozyc nowa np. na 6 m-cy lub rok zaproponuja Ci 4 max 5%....Taka to juz
    > sciema dla ludu...Wielkie banery 8%, ale, ze na 3 m-ce a te 8% w skali
    > roku to juz nie wazne.....Dlatego ja dwa tygodnie temu powsadzalem co sie
    > da na lokaty roczne....

    Nie jest to wcale takie pewne, zalezy od dalszego rozwoju kryzysu. Dlugie
    lokaty sa na razie korzystne dla bankow. Przyklad Getinu pokazuje, ze dalej
    jest nienajlepiej z rynkiem miedzybankowym (po obnizce lok. 3-mies na 7,5%,
    nastepnie na 7% trzeba bylo zrobic podskok do 8%). Po 3-mies. lokaty moga
    byc np na 7,5% albo wiecej. Obnizki RPP nie przekladaja sie znaczaco na
    stawki depozytow.
    Szczegolnie banki, ktore naudzielaly duzo kredytow walutowych maja
    nierownowage w bilansie, wartosc kredytow bez ich udzielania stale rosnie ze
    spadajacym PLN. Jezeli kryzys sie podlegi i oslabi PLN to mozemy znow
    zobaczyc lokaty na 9-10% za 3 miesiace.