  • Data: 2006-02-20 22:40:29
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "l.b" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > ???? brak dochodów wiąze sie z brakiem pieniedzy na rynku??? a co to
    > znaczy??
    > którego wg Ciebie pieniądza brakuje?? m0, m1 ??.. jestes zeby za tym zeby
    > dodrukowac pieniądza czy zeby zwiekszyc kreacje pieniądza?

    Chwila, bo znow cos wcisniesz czego nie napisalem... gdzie ja pisalem o
    dodrukowaniu pieniedzy?!

    > przez co nie wplywaja wystarczajace srodki z
    >
    > a jak to sie ma do kredytów hipotecznych?? po 6 % np??
    > czy pomysłałes moze ze cena pieniądza nierozewalnie wiąze sie z ryzykiem
    > jego
    > nieoddania?? panstwo zawsze pożyczy bo nie ma ryzyka niewypłacalności

    A jak moze byc inaczej skoro sa kredyty zaporowe w wysokosci 20%?! Toz marze
    sa nizsze wiec jak mozna zarobic chocby na obsluge kredytu?
    Kredyt hipoteczny 6%... a pewnie, dolicz do tego wlasny udzial, prowizje,
    oplaty i policz raz jeszcze!

    > Bank jest podmiotem który działa na własne ryzyko i w konstrukcji swojego
    > portfela musi sie trzymac swojej optymalnej relacji zysk do ryzyka.
    > Pomijając juz kwestie nadzoru bankowego GIMB'u i tego ze moze rezerwy
    > trzymac
    > w obligach.

    Zwlaszcza w Polsce to doskonale wychodzi... poczekaj, juz sa informacje o
    operatorach telefoni... jeszcze ze dwa lata i to samo bedzie o bankach....

    > :> nie rozmuiesz jak sie spłaca kredyt i jak kupuje obligacje i ze
    > obligacje
    > sa papierem wartosciowym ... :>

    No ale w czym problem bo nie bardzoo cie rozumiem? Czyli super jest jak bank
    kupuje obligacje a be jak inwestuje?

    > za drogi ?? wibor 4,25% to jest drogi pieniądz?? uwzglednij jeszcze
    > inflacje:> ciegle drogi??

    Skad, cholernie tani... az prosi sie o inwestycje, prosze wez kredyt i
    zainwestuj, np. w budowe hoteli, czy produkcje luksusowego samochodu, wszak
    taki pieniadz tani, to powinni dzwiami i oknami do Polsandi zjezdzac wszyscy
    zze swiata...

    Wiec dlaczego amerykanin nie korzysta i nie inwestuje w Polsce? Przy takim
    prawie darmowym pieniadzu... w Polsce powinien byc bum gospodarczy.

    > Co mam sie zastanawiac jak na dzien dzisiejsz polska ma tańszy pieniądz od
    > USA:> innymi słowy mamy bniższe stopy procentowe

    Chyba zartujesz? a ty myslisz, ze o cenie pienioadza decyduje jedynie WIBOR?

    > hmmm a nie czasami dlatego ze rynek zywnościowy jest regulowany i są ceny
    > minimalne??

    Ceny sa minimalne bo musza byc, nawet w USA tak przez ciebnie uwielbianych
    sa ceny minimal;ne - sprawdz jak nie wierzysz. I zastanow sie dlaczego kazdy
    kraj ma ceny minimalne na art. rolnicze.

    > Powtarzam... stopy procentowe mamy niższe niz w usa wiec co sie rzucasz
    > w ogóle to co piszesz jest bez sensu?? jaka firma zeby kupić cukier musi
    > sie
    > zadłuzac?? market?? i co to ma wspólnego z produkcją??

    Nie nic nie ma, ot firma sobie kupi troche workow cukru i juz... Jak w
    internecie, prawda, wirtualny cukier...

    > słyszałes o czyms takim jak kwoty produkcyjne?? sa dla całej UE..
    > i tak samo jak buraki maja swoją cene minimalną (drogą) tak cukier ma
    > swoją
    > cene minimalną??

    jak wyzej napisalem.

    > słowem dotujemy rolników przez cene cukru..
    > a na swiecie normalna cena jest z goła inna.. tylko my sie bawimy w
    > dotowanie
    > gałezi strategicznych.. tak jak ty chcesz dotować budownictwo:>

    Serio tylko my?! To malo swiat znasz. kazdy kraj dotuje wlasne rolnictwo i
    prawie kazdy budownictwo, tak samo wiekszosc panstw na swiecie dba o
    zachowanie kontrolni nad wlsanymi zasobami i produkcja energi - bo to sa
    strategoiczne galezie, bez ktorej panstwo nie moze istniec! Inaczej musi
    kupowac czyli byc zalezne.

    > oczywiscie ze jest potrzebna interwencja:> nie sie panstwo nie zadłuza..
    > jest jedyna interwencja jaka jest potrzebna

    No jasne i najlepiej niech nie pobiera podatkow a na ulice nie wyjdziesz bo
    w lepb dostaniesz, policja nie pzyjedzie bo nie bedzie kto jej mial
    utrzymac, beda prywatne policje/agencje ochrony tych co ich na to
    stac -pewnie banki- na karetke jak w leb dostaniesz tez nie licz, bo juz
    calkiem pojazdy pojda pod mlotek... wszka nie bedzie z czego dotowac,
    szkolnictwo tez skonczy sie na 3 kalsie podstawowki lub wogole nie bedzie bo
    nie bedzie pieniedzy i jedynie ci co ich stac beda ksztalcic swoje pociechy,
    a Polska cofnie sie w rozwoju o jakies 300 lat.... No racje fantastyczny
    masz sposob postrzegania siwiata...