  • Data: 2006-02-20 12:13:10
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "losten " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo dzieki temu bank wiecej zarabia, poprzez udzielanie -glownie- pozyczek
    > panstwu, ktore musi je zaciagac ze wzgledu na niewystarczajace dochody z
    > podatkow itp. Brak dochopdow z podatkow nie wiaze sie jednak z jego progami
    > a z brakiem pieniedzy na rynku, przez co spora grupa ludzi pozostaje bez
    > pracy czyli nie zasila budgetu podatkami od dochodow, jak rowniez nie
    > inwestuje (zakupy, MIESZKANIA)

    ???? brak dochodów wiąze sie z brakiem pieniedzy na rynku??? a co to znaczy??
    którego wg Ciebie pieniądza brakuje?? m0, m1 ??.. jestes zeby za tym zeby
    dodrukowac pieniądza czy zeby zwiekszyc kreacje pieniądza?

    przez co nie wplywaja wystarczajace srodki z
    > vato i innych podobnych zrodel dochodu panstwa. Bank trzyma pieniadze na
    > pozyczki panstwu stosujac zaporowe ceny kredytow (20 i wiecej procent)

    a jak to sie ma do kredytów hipotecznych?? po 6 % np??
    czy pomysłałes moze ze cena pieniądza nierozewalnie wiąze sie z ryzykiem jego
    nieoddania?? panstwo zawsze pożyczy bo nie ma ryzyka niewypłacalności

    Bank jest podmiotem który działa na własne ryzyko i w konstrukcji swojego
    portfela musi sie trzymac swojej optymalnej relacji zysk do ryzyka.
    Pomijając juz kwestie nadzoru bankowego GIMB'u i tego ze moze rezerwy trzymac
    w obligach.

    > dzieki temu zyski sa szybsze (przewaznie sa to obligacje krotkoterminowe) a
    > nie rozciagniete w czasie jak np. budowa hotelu/biurowca z ktorego dochody
    > sa po 10 moze 20 latach.

    :> nie rozmuiesz jak sie spłaca kredyt i jak kupuje obligacje i ze obligacje
    sa papierem wartosciowym ... :>

    > Caly problem z gospodarka tkwui w zasadzie wlasnie w tym, ze pieniadz w
    > Polsce jest bardzo drogi.

    za drogi ?? wibor 4,25% to jest drogi pieniądz?? uwzglednij jeszcze
    inflacje:> ciegle drogi??

    > A przegladnij tabele oplat kredytowych w usa i w Polsce (nie mowie juz o
    > dochodach) dla ulatwienia patrz na "mortgages".
    > Wowczas sam zastanow sie ile naprawde kosztuje amerykanina ten kredyt a ile
    > polaka.

    Co mam sie zastanawiac jak na dzien dzisiejsz polska ma tańszy pieniądz od
    USA:> innymi słowy mamy bniższe stopy procentowe

    > Szlagier pytanie ale raczej na grupe zajmujaca sie socjologia... acz jest
    > rowniez zwiazane z bardzo drogim pieniadzem i jego braku na rynku.

    hmmm a nie czasami dlatego ze rynek zywnościowy jest regulowany i są ceny
    minimalne??

    > Bo kredyty sa drogie, bo pieniadz za drogi... firma by kupic na rynku
    > europejskim cukier musi wyladowac odpowiednie fundusze i zadko nimi
    > dysponuje tak wiec zaciaga kredyt jak juz wspomialem, bvardzo drogi kredyt
    > za ktory placi konsument trzymajacy byc moze w tym samym banku konto za
    > ktore placi temu banlkowi ze 15 zl/miesiac i jeszcze musi zaplacic za
    > pozyczke ktora panstwo zaciagnelo tez byc moze w tym samym banku...

    Powtarzam... stopy procentowe mamy niższe niz w usa wiec co sie rzucasz
    w ogóle to co piszesz jest bez sensu?? jaka firma zeby kupić cukier musi sie
    zadłuzac?? market?? i co to ma wspólnego z produkcją??
    słyszałes o czyms takim jak kwoty produkcyjne?? sa dla całej UE..
    i tak samo jak buraki maja swoją cene minimalną (drogą) tak cukier ma swoją
    cene minimalną??
    słowem dotujemy rolników przez cene cukru..
    a na swiecie normalna cena jest z goła inna.. tylko my sie bawimy w dotowanie
    gałezi strategicznych.. tak jak ty chcesz dotować budownictwo:>

    > Na to odpowiedzialem na poczatku.
    > Banki trzymaja pieniadze bo to sie im najbardziej oplaca, dlatego potrzebna
    > jest interwencja panstwa

    oczywiscie ze jest potrzebna interwencja:> nie sie panstwo nie zadłuza.. to
    jest jedyna interwencja jaka jest potrzebna

    -nie byla by potrzeban gdyby nie sprzedano 80%
    > bankow- zobacz jak banki dzialaja w UK. Tam bank nie trzyma kasy, bo nie
    > pozwoli na to panstwo!

    Czyli co robi panśtwo?? a gdzie te pieniądze trzymają banki w polsce??

    Tak UK jest potwornie komunistycznym panstwem, gdzie
    > rzad steruje bankowoscia:)) a uwielbiana przez polskich liberalow Margaret
    > zelazna dama to dopiero byla komunistka... uciela bankom lichwiarskie
    > procenty, nakazala by banki byly otwarte do 17-nastej

    a u nas nie są do 18 czynne??? zreszta jakie to ma znaczenie przy
    informatyzacji społeczenstwa?? firmy i tak prawie wszystkie działają via
    internet

    (mniejsze oddzialy do
    > 16:30) w dni powszednie a byly do 15-stej.. ehhh szkoda sie wysilac. Ty i
    > tak wiesz lepiej bo skonczyles prywatne studia menadzerskie...lub cos w tym
    > stylu.

    Nie skończyłem prywtnych studiów menażerskich ale jakie ma to znaczenie dla
    naszych rozważan??
    średnio rozwiniety worek gwoździ wie ze nie wiesz o czym piszesz.
    głosisz ze wiesz dokładnie co jest najlepsze dla gospodarki.. trzeba miec
    troche rozumu zeby wiedziec ze sie nie...
    ja np nie wiem co jest najlepsze dla gospodarki. i wiem ze nigdy nikt nie
    bedzie wiedział a jak mówi ze wie tzn ze nie jest dobrze
    poinformwany:>>>>>>>>>

    karmiący trolla
    losten