  • Data: 2006-02-24 10:34:26
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "losten " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    l.b <p...@p...com> napisał(a):

    > Chwila, bo znow cos wcisniesz czego nie napisalem... gdzie ja pisalem o
    > dodrukowaniu pieniedzy?!

    A postawiłem znak zapytania czy nie?? pytam sie tylko jaki widzisz sposób
    powiększaenia ilości pieniędzy na rynku. odpowiedz

    > A jak moze byc inaczej skoro sa kredyty zaporowe w wysokosci 20%?! Toz
    marze
    > sa nizsze wiec jak mozna zarobic chocby na obsluge kredytu?
    > Kredyt hipoteczny 6%... a pewnie, dolicz do tego wlasny udzial, prowizje,
    > oplaty i policz raz jeszcze!

    A w stanach to niby nie ma prowijzji??
    a odnośnie kredytów.. nie Twoje pieniądze to wara od nich.. bank sam okresla
    swoją akceptowalną relacji zysku do ryzyka i na ttej podstawia ustawia sobie
    procenty.. Ryzykuje własnymi pieniędzmi to ich sprawa (i nie pisz mi o ryzyku
    na pieniądzach z depozytów bo w razie czego to bank i tak beknie z własnych
    kapitałów)

    no i zastanów sie dlaczego są firmy które biorą kredyt na WIBOR + 0,3%
    a niektóre firmy biorą na WIBOR + 10%
    zastanów sie nad tym

    > Zwlaszcza w Polsce to doskonale wychodzi... poczekaj, juz sa informacje o
    > operatorach telefoni... jeszcze ze dwa lata i to samo bedzie o bankach....

    nie rozmemiem.. możesz jaśniej?

    > No ale w czym problem bo nie bardzoo cie rozumiem? Czyli super jest jak
    bank
    > kupuje obligacje a be jak inwestuje?

    no własnie nie rozumiesz..
    jak bank kupi obligacje to obojętnie jaakie by nie były to i tak może je
    sprzedać juz następnego dnia na rynku wtórnym realizując zysk
    tak samo kredyt (bo kredyt to aktywo banku) może sprzedac zachowując
    naliczone odsetki
    Zysk z samej inewstycji na którą był brany kredyt nie ma tu nic do rzeczy

    > Skad, cholernie tani... az prosi sie o inwestycje, prosze wez kredyt i
    > zainwestuj, np. w budowe hoteli, czy produkcje luksusowego samochodu, wszak
    > taki pieniadz tani, to powinni dzwiami i oknami do Polsandi zjezdzac
    wszyscy
    > zze swiata...

    Na świecie są podobne stopy..
    a co ma bezpośredniego cena pieniądza do inwestycji zagranicznych?? a nie
    można zabrac kredytu za granicą i kupić tutaj firme??
    Zreszta widac ze jakis sfrustrowany jestes bo albo masz małą wiarygodność
    kredytową albo psioczysz ogólnie na świat:>

    > Wiec dlaczego amerykanin nie korzysta i nie inwestuje w Polsce? Przy takim
    > prawie darmowym pieniadzu... w Polsce powinien byc bum gospodarczy.

    współczuje Ci:>

    > Chyba zartujesz? a ty myslisz, ze o cenie pienioadza decyduje jedynie WIBOR?

    Jak wyżej

    Jak wyżej.. Co chcesz zrobić (konkretnie) zeby pieniądza było więcej na rynku

    > Ceny sa minimalne bo musza byc, nawet w USA tak przez ciebnie uwielbianych
    > sa ceny minimal;ne - sprawdz jak nie wierzysz. I zastanow sie dlaczego
    kazdy
    > kraj ma ceny minimalne na art. rolnicze.

    USA nie są przeze mnie uwielbiane bo niby dlaczego?
    czasami daje do porównania i tyle ale równie dobrze moge dać anglie do
    porównania
    a akurat dopłat do rolnictwa nie pochwalam w szczególnci w krajach wysoko
    rozwiniętych i z wysoko rozwiniętym rolnictwem...
    u nas jest za dużo rolników i moze tylko w okresie przejsciowym by trzeba
    było, zeby jakias bomba społeczne nie wybuchła

    No własnie nie wiem czemu?? nie pisz ze to artykuły strategiczne... prosze

    > Nie nic nie ma, ot firma sobie kupi troche workow cukru i juz... Jak w
    > internecie, prawda, wirtualny cukier...

    ???? wyjaśnij

    > jak wyzej napisalem.

    źle napisałes

    > Serio tylko my?!

    a napisałem ze tylko my

    >To malo swiat znasz.

    Ty sie najpierw naucz czytac a potem poznawaj świat

    > kazdy kraj dotuje wlasne rolnictwo

    Każdy kraj???? to mało świat znasz

    > prawie kazdy budownictwo, tak samo wiekszosc panstw na swiecie dba o
    > zachowanie kontrolni nad wlsanymi zasobami i produkcja energi - bo to sa
    > strategoiczne galezie, bez ktorej panstwo nie moze istniec! Inaczej musi
    > kupowac czyli byc zalezne.

    wszystkiego nmie musimy produkować.. może produkujmy to co sie opłaca..
    a dywersyfiakcja dostaw zywnośći to co?? nie może byc??

    > No jasne i najlepiej niech nie pobiera podatkow

    a co ma piernik do wiatraka?

    a na ulice nie wyjdziesz bo
    > w lepb dostaniesz, policja nie pzyjedzie bo nie bedzie kto jej mial
    > utrzymac,

    a co ma piernik do wiatraka?

    beda prywatne policje/agencje ochrony tych co ich na to
    > stac -pewnie banki- na karetke jak w leb dostaniesz tez nie licz, bo juz
    > calkiem pojazdy pojda pod mlotek...

    a co ma piernik do wiatraka?

    wszka nie bedzie z czego dotowac,
    > szkolnictwo tez skonczy sie na 3 kalsie podstawowki lub wogole nie bedzie
    bo
    > nie bedzie pieniedzy i jedynie ci co ich stac beda ksztalcic swoje
    pociechy,

    a co ma piernik do wiatraka?

    > a Polska cofnie sie w rozwoju o jakies 300 lat.... No racje fantastyczny
    > masz sposob postrzegania siwiata...

    a co ma piernik do wiatraka? ehhh
    oczywiście ze sie cofniemy w rozwoju bo nie będziemy marnować zasobów (ironia
    dla ułatwienia)

    losten