eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGrecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy › Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <momeof$rrm$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af66f0$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <monsn6$e5f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    Subject: Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Date: Wed, 22 Jul 2015 13:22:18 +0200

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >W przypadku BTC tempo druku jest zdeterminowane i malejące z czasem,
    >są możliwe drobne fluktuacje, bo co dwa tygodnie dokonuje się korekty
    >tempa druku do tego zakładanego, ale są to fluktuacje niewielkie,
    >rzędu kiluk procent.

    To ja wiem, ale pisze o czym innym - zainteresowanie bedzie pewnie
    mocno zmienne w czasie, co moze owocowac sporymi zmianami kursu, jesli
    podaz nie nadaza.

    >Każdy może to zacząć drukować, z tym że zużywa przy tym prąd. No i tu
    >niestety przewaga jest po stronie podmiotów kradnących prąd,
    >ewentualnie tworzących botnety, a zatem u podstaw istnienia tej
    >waluty jest już oszustwo.

    Ogniwa sloneczne, wiatraki, druga taryfa ... albo takie niewielkie
    oszustwo, ze ktos jest administratorem w banku, serwery w nocy prad
    marnuja, a obciazone nie sa ...

    >Byłoby niesłychanie wręcz trudno wskazać podmioty/osoby, które
    >powinny podlegać opodatkowaniu, zakładając ich inteligencję nie jakoś
    >mocno poniżej przeciętnej.

    No wiesz, chwilowo prosto - BTC obecnie to wartosc jak wiele innych.
    Kupujesz, sprzedajesz - placisz podatek od zysku :-) I PCC.

    >Jakieś scentralizowane giełdokantory dałoby radę opodatkować bez
    >kłopotu. Transakcje bezpośrednio między posiadaczami BTC nigdy w
    >życiu (zakładając, że nie byliby debilami).

    Tak samo, jak gotowkowe transakcje ... IMO - te elektroniczne wiecej
    sladow zostawiaja, a co gorsza - publicznych.

    >Tym że deklarowana transakcja nie wykonuje się natychmiastowo ale
    >jest weryfikowana przez sieć, to znaczy sprawdzane jest czy BTC które
    >są przedmiotem transferu istniały w sieci i od kiedy.

    Tylko ze to wymaga identyfikacji kazdej jednostki ... kazde satoshi ma
    swoj unikalny numer ?

    A wtedy
    a) wszystko trzeba zapamietac, albo jak te starsze sie pogubia, to
    bedzie mozna duplikowac.
    b) wiadomo jak te pieniadze krazyly ...

    >Ja rozumiem kazda "moneta" ma swoj numer, kazda transakcja jest
    >odnotowana w kilku serwerach - chyba, ze wszystko kompletnie pod TOR
    >Każda transakcja jest nieodwracalnie wpisywana w łańcuchu bloków,
    >obojętnie czy pod Torem czy nie jest wykonywana. Tor uniemożliwia
    >przypisanie transakcji do IP, ale nadal wiadomo jakie BTC przeszły z
    >jakiego adresu na jaki.

    Czyli co - jak ktos kupi saletre do bomby, to da sie zobaczyc skad
    mial te bitcoiny czy nie ?
    Moze i adres ip tajny bedzie, ale da sie dotrzec do wczesniejszych
    osob ktore wplacaly, albo i zobaczyc komu jeszcze tajemniczy sponsor
    dal BTC ...

    No i ... przekazuje cos pod TOR, a potem poza TOR.
    Jak rozumiem transakcja spod TOR musi zostac upubliczniona, abym drugi
    raz nie mogl uzyc tych samych pieniedzy ...

    J.