eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGrecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowyRe: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <momeof$rrm$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af66f0$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <monsn6$e5f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af7cfa$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo2uu$i7i$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    Subject: Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Date: Wed, 22 Jul 2015 15:16:56 +0200

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

    >Duża bańka kursowa była spowodowana tym, że "Chińczycy odkryli BTC".
    >Skończyła się ich fascynacja - kurs jeb w dół. Niestety nie wyszło to
    >poza status tulipanowych cebulek, a wielka szkoda, bo to było
    >pierwsze podejście do czegoś w stylu dawnego parytetu złota.

    Marku - zloto to zloto. A BTC to banka :-)

    >No tak. Ale jeżeli z definicji przyciąga to tego typu męty, to raczej
    >w długim terminie się to nie utrzyma, bo męty zazwyczaj w imię
    >szybkich zysków

    ale dlaczego od razu męty w w/w przypadkach ?

    >sami się zakiwają na śmierć. Co właśnie w przypadku BTC nastąpiło.

    Bez przesady - sporo juz bylo wykopanych, sporo jeszcze do wykopania
    zostalo, a wedle koncepcji powinno wystarczyc.
    Narzekac mozesz na tych hackerow, co gieldy rozne okradli ... a moze
    to byli wlasciciele.

    >No owszem. :-) Jeżeli sam się zgłosisz to tak. :-)

    Jak sie nie zglosisz, a odkryja - bedzie drozej :-)

    >Nie, bo to może być podzielne w dowolny sposób. Każde BTC ma swoją
    >historię, może pojawić się na dwa sposoby, albo jako "wykopany blok"
    >albo jako prowizja od transakcji w bloku.

    Szczegolow nie znam, ale tak czy inaczej - to jedno BTC (warte dzis
    ~1000$, wiec sporo) moze byc podzielone na skonczona ilosc czesci, ale
    ogolnie duza.
    Gdzies musi byc zapamietane kto ile ma i do ilu ma prawo ...

    >Przy dużym wysiłku da się ustalić historię tych BTC (kiedy zostały
    >wygenerowane i w jakich transakcjach potem uczestniczyły). Dla
    >wysokich wolumenów łatwiej, im mniejsze wolumeny tym trudniej a przy
    >przemyślanych działaniach uczestników transakcji nie da się.
    >Natomiast nie ma to nic wspólnego z ustaleniem, że dana płatność była
    >akurat za bombę,

    Ale ja nie chce tak ustalac - tylko ze znamy zamachowca i sprawdzamy
    skad on mial pieniadze ... i wylapac sponsorow, organizatorow,
    sympatykow ...

    >no i jeszcze jest kwestia udowodnienia kto jest posiadaczem danego
    >adresu BTC bo każdy może sobie generować dla każdej transakcji nowy
    >adres/konto. W szczególności dla transakcji związanych z bombami
    >warto by generować za każdym razem nowy adres. Oraz dzielić
    >transakcje na kilka mniejszych pomiędzy różnymi adresami i z różnymi
    >momentami wykonania.

    >A i od adresu IP do właściciela droga jeszcze daleka. Szczególnie w
    >dobie LTE, przeróżnych hot-spotów itp.

    Tak czy inaczej to latwiejsze niz przesledzic uzywane banknoty.
    Choc w sumie ... dzisiejsza technologia moze juz daje mozliwosc
    rozpoznawania i zapamietywania nr w bankach, bankomatach i sortowniach

    J.