eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGrecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy › Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    From: "MarekZ" <b...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Grecy cofają się w rozwoju bankowości - wraca obrót gotówkowy
    Date: Wed, 22 Jul 2015 15:45:32 +0200
    <momeof$rrm$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af66f0$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
    <monsn6$e5f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af7cfa$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <moo2uu$i7i$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <55af97d8$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>

    dyskusyjnych:55af97d8$0$27509$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Marku - zloto to zloto. A BTC to banka :-)

    Podobieństwa są duże.

    I tego, i tego jest ograniczona ilość. I tego, i tego wartość jest umowna. I
    to, i to, jest trwałe, nie niszczy się za bardzo "samo z siebie".

    > Bez przesady - sporo juz bylo wykopanych, sporo jeszcze do wykopania
    > zostalo, a wedle koncepcji powinno wystarczyc.
    > Narzekac mozesz na tych hackerow, co gieldy rozne okradli ... a moze to
    > byli wlasciciele.

    Dopóki warunki były takie, że ludzie "kopali" sobie to po domach w małych
    ilościach, rozwijało się to bardzo dobrze. Przyszły do tego większe firmy, z
    dedykowanymi układami asic (nadającymi się tylko do kopania BTC, swoja drogą
    jakby devsi mieli jaja to by zmienili algorytm, że wszystkie te dedykowane
    układy stałyby się bezużyteczne), zaczęły nakręcać gwałtowne zmiany kursów -
    odwrócili się od tego normalni ludzi, i to zdechło. Na domiar złego ludzie
    zaczęli sobie wymyślać swoje waluty, "obrażeni" na BTC. I to dobiło tę
    sytuację.

    > Jak sie nie zglosisz, a odkryja - bedzie drozej :-)

    Tak odkryją jak mojemu samochodowi, a konkretnie Lewej Wycieraczce wręczają
    "mandaty" za parkowanie. ;-) Z takim samym skutkiem.

    > Szczegolow nie znam, ale tak czy inaczej - to jedno BTC (warte dzis
    > ~1000$, wiec sporo) moze byc podzielone na skonczona ilosc czesci, ale
    > ogolnie duza.
    > Gdzies musi byc zapamietane kto ile ma i do ilu ma prawo ...

    Obecnie kurs BTC to raczej 1000 zł a nie USD. :)
    Łańcuch bloków zawiera historię transferów, a zatem także "fotografię stanu
    obecnego" rozmieszczenia BTC na wszystkich adresach.

    > Ale ja nie chce tak ustalac - tylko ze znamy zamachowca i sprawdzamy skad
    > on mial pieniadze ... i wylapac sponsorow, organizatorow, sympatykow ...

    Tylko jak powiązać adresy BTC z zamachowcem? najsłabszy moment to wymiana
    BTC na prawdziwe środki, o ile musi być wykonana. Ale jak ktoś stawia sobie
    świadomie za cel ukrycie się, raczej mu się uda.