  • Data: 2009-01-26 15:08:12
    Temat: Re: HSBC rozwaşalikwidacj� banku w Polsce...
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Sty, 15:06, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Jeśli aż 51,24% ma państwo, dlaczego zmieniono nazwę na Bank Polski? :)
    > (co sugeruje jakieś powiązania z Telekomunikacją -- też Polską) ;)

    Bo bank przestal byc przedsiebiorstwem panstwowym, a stal sie spolka
    akcyjna. Zmienila sie forma prawna. Nie zmienil sie wlasciciel.
    Poprostu panstwo zrezygnowalo z prowadzenia PKO w formie
    przedsiebiorstwa panstowego bo to znacznie utrudnia zarzadzanie i
    rozwoj. Zdecydowano sie wejsc na gielde, pozyskac srodki. Ale dalej
    panstwo ma bezposrednio pelna kontrole nad bankiem.

    Wybacz ale generalnie rozmawiamy tu o pewnych podstawach wiedzy o
    naszej bankowosci. Trudno rozmawiac powaznie na temat bankowosci jesli
    poslugujesz sie informacjami dotyczacymi tego, ze PKO BP nie jest juz
    w rekach naszego panstwa.

    Wiesz ja rozumiem, ze ludzie nie odrozniaja Pekao od PKO ale jesli
    mamy rozmawiac powaznie - to takie rzeczy powinny byc dla nas
    oczywiste.