  • Data: 2006-02-12 21:01:44
    Temat: Re: Hipoteczny - czy nadal warto zaciągać w CHF?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:03c801c63014$3089e360$5a15030a@CZARNYMASTER...

    > No chyba, ze traktuje sie zakup mieszkania/domu itp. jako swego
    > rodziaju inwestycję spekulacyjną, którą w sprzyjających
    > okolicznosciach zamienia sie na inną, realizując zysk.

    Rzeczywiscie ja to wlasnie tak traktuje. I w ogole nie jestem
    zwolennikiem kredytow celowych - uwazam, ze jak sie finansowac
    zewnetrznie to linią. Gdyby nie mechanizm bilansowania dzialajacy przy
    linii, mialbym "zgryz" czy pln czy chf. Ale tak to nie mam. Wydaje mi
    sie, ze kazdy to tak traktuje, za wyjatkiem tych osob, ktorzy z
    jakichs powodow zakladaja, ze stac ich tylko na jedno mieszkanie czy
    jeden dom, i w ogole nie traktuja tego jak potencjalnej inwestycji.

    > Wiekszosc ludzi, tzw. przecietnych kredytobiorców (co wcale nie jest
    > pejoratywnym epitetem), a gwarantuje Ci ze jest takich 99%, kieruje
    > sie priorytetem, czy po splacie raty kredytu zostanie im tyle by moc
    > zaspokoic inne potrzeby. I po prostu spokojnie zyc, nie przejmując
    > sie wielkoscią swojego zadluzenia, dopóki są w stanie je obsłuzyc.

    Mozliwe ze masz racje, choc moja intuicja mi podpowiada, ze ten
    odsetek jest znacznie nizszy (choc z pewnoscia wynosi powyzej 50%).
    Ale nie mam niczego konkretnego na poparcie tej mojej intuicji.

    marekz