  • Data: 2009-03-19 22:56:46
    Temat: Re: I co dalej z usd/pln
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl> pisze:

    > Jednego nie moge zrozumieć. Czas. Zawsze piszesz jakby to myły
    > lata. Ale ludzie muszą żyć. Jesli straca lub stracili 5% swoich
    > dochodów. A perspektywa jest 50% (zobacz procent emisji) , nie
    > ważne że kiedyś się objawi, ale jest juz okreslona co do
    > *wielkości* to nie wiem czy inne kraje ot tak sobie na to pozwolą.

    Na razie Bernanke się (IMHO) "wozi" na *drakońskim* zduszeniu inflacji
    przez Volkera (późny Carter/Reagan) i na "wierze" w FED którą to
    stworzyło ["jakby co to cackać się nie będą"]. Tylko że inflacja jest
    bardzo silna powiązana z oczekiwaniami inflacyjnymi i dla mnie istnieje
    *spore* ryzyko *SKOKOWEJ* zmiany oczekiwań inflacyjnych społeczeństwa
    USA - początkowy wolny wzrost z nagłym skokiem. A jak oczekiwania
    inflacyjne "skoczą" to ich zduszenie i "przywrócenie wiary" jest bardzo
    kosztowne.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Volcker
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hysteresis

    > Sa pomysły by $ przestał byc waluta rozliczajacą (waluta
    > odniesienia) i mamy tu z 50 pomysłów przy okazji
    > 'reformy' IMF. (po ang http://tnij.org/c3ex)
    >
    > Ale samych pomysłów od SDR-ów po koszyk walut jest na prawdę na
    > pęczki. To już nie jest kwestia FED
    > i jego dodruku. To się robi globalny ład finansowy i nowe
    > przepisy w bankowości.
    >
    > Jeśli waluta danego kraju słabnie kupuje się kilka walut i
    > tworzy rezerwę. A jak i te rezerwy się chwieją? Co się robi? Ja
    > nie mam pojęcia co się robi.

    Pomysły SDRów są fajne ale łatwo je uwalić dyskusjami o starannie
    "podrzuconych" detalach wiec *szybko* to one raczej nie przejdą.

    Pomyśl o tym inaczej: jak "przysłużyłoby" się strefie EURo szybkie
    przejście z USD na EUR w rozliczeniach i rezerwach walutowych *teraz*
    przed dołkiem kryzysu? [zapewne spowodowałoby to znaczące wzmocnienie EUR]
    A *po* kryzysie to już będzie zupełnie inna gadka co do nie przesadnie
    szybkiego ale systematycznego "wygryzania" USD :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Traktuj swoich żołnierzy jak własne dzieci, a pójdą za tobą w najgłębsze