eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emeryturRe: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol
    na wyplacanie emerytur
    Date: Sun, 10 Jan 2010 21:25:11 +0100

    Valdi napisał(a) w wiadomości: ...
    >"MK" news:hia6vo$iqi$1@inews.gazeta.pl
    >
    >[ciach]
    >
    >Kombinacje, kombinacje i jeszcze raz kombinacje, które po za medialnym
    >szumem g... wniosą do systemu i nadal będzie tak jak jest.
    >
    >Niestety proste (i dobre) rozwiązania dla styropaniu rządzącego Polską są za
    >trudne. Ja jednak zadam sobie ten "trud" i na łamach tej grupy napiszę co
    >trzeba zrobić aby uzdrowić system emerytalny. A nóż jakiś matoł z okrąglaka
    >będzie to czytał i zrozumie... (tylko czy jak nie wymagam od tych półgłówków
    >za dużo?)

    Najpierw trzeba by było przywrócić państwu normalne podstawowe funkcje,
    z których się nie najlepiej wywiązuje (bezpieczeństwo zewn. i wewn.)
    a pozostałe ograniczyć do minimum lub zlikwidować. I przy okazji
    opuścić UE.
    Pozwolę sobie na drobne sprostowanie.

    >1. rozwalamy ZUS i KRUS

    Albo zmnieniamy opłaty do ZUS do poziomu KRUS, z tym że świadczenia
    byłby proporcjonalne do wpływów - zero dofinansowania.

    >2. koniec z wcześniejszymi emeryturami

    Dlaczego? Niech każdy przechodzi kiedy chce. Nawet jeżeli miąłbu dostawać
    10zł/mies.

    >3. każdy psiak itp. (ogólnie mundurówka), która po "ciężkiej" 15 - letniej
    >pracy poszła kisić się na kanapie traci emeryturę i ma zapier... dalej,

    Państwo prawa nie może tego cofnąć dla tych co już uzyskali. Dla nowych
    owszem. Jestem za - ktoś kto idzie do ryzykownej pracy (nie wszyscy siedzą
    za biurkiem...) zdaje sobie sprawę, że zdrowie mu nie pozwoli pracować długo
    w takim zawodzie, więc wie co robi.
    Teraz mamy tak: zwabieni przywilejami idą do służb za pensję i przywileje.
    Niektórzy moga się oszczędzać żeby dożyć do wcześniejszych świadczeń bez
    uszczerbku, czyli nie wykonywać swej pracy z poświęceniem bo po co
    ryzykować. Dlatego trzeba zwiększyć pensję ale wyzerować przywileje (to
    samo dotyczyć powinno innych zawodów np. górników).
    Bo jaką gwarancję mają, że potem państwo im cokolwiek wypłaci? Co zrobili
    z emerytami "ubeckimi" itp.? Niby brzydzimy się niektórymi, ale formalnie
    rzecz biorąc państwo ich po prostu oszukało bo umówili się inaczej. Bo kto
    teraz zagwarantuje obecnym policjantom, wojskowym czy innym
    funkcjonariuszom, że w przyszłości nie zmieni się ustrój i nowa "władzuchna"
    Cesarstwa Polskiego albo polskiego regionu Związku Socjalistycznych Regionów
    Europy albo Anarchistyczna Wspólnota Nadwiślańskich Słowian cokolwiek im
    wypłaci? Gdyby płacono im od razu za służbę nie byłoby takich problemów.

    Arek