    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: IKE
    Date: Mon, 4 Jan 2010 12:03:24 +0100

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hhs7gk$7pb$...@n...interia.pl...

    > I myślisz, że to jest nierealne? Popatrz się co się zaczyna dziać (to
    > dopiero przebłyski) w Belgii, Hiszpanii, Rosji...

    Ja uważam, że sytuacja w Grecji daje szansę na początek rozpadu. Sądzę, że
    UE będzie musiała w jakiś sposób "dać" Grecji kasę. Naturalnie my też się na
    to złożymy. No i warto obserwować jakimi metodami się to odbędzie, aby za
    bardzo nie rzucało się w oczy. A także w jakiej formie Grecja to później
    będzie musiała oddawać.

    > Si. Ale jest jeszcze druga strona medalu, o której teraz pisze na
    > poważnie.
    > W unii może nas za niedługo nie być. Dlaczego? Bo to kur...stwo się
    > rozpadnie jak ZSRR, o którym mówili, że też będzie istniał wieki. A
    > analogie
    > pomiędzy tymi dwoma tworami są bardzo widoczne dla myślących ludzi.

    Nie sądzę aby rozpad UE miał wyglądać podobnie do rozpadu ZSRR, bo teraz to
    jest już inny, zglobalizowany świat. Unikną błędów ZSRR. Popełnią zapewne
    inne, cholera wie jakie. Wszystko zależy od tego na jakim tak naprawdę
    etapie jest obecnie proces wysysania realnych zasobów z "krajów nowej unii".
    Powinni tak to organizować aby w rozliczeniach pieniężnych wszystko
    wyglądało okej, natomiast powinien być realizowany transfer młodej siły
    roboczej (obrona przed kryzysem emerytalnym), uzależnianie nowych krajów od
    produkcji w starych krajach (likwidacja wybranych gałęzi przemysłu),
    zwiększanie wpływu na kwestie płynności "nowych krajów unijnych" (wcielanie
    do strefy euro, regulacja i ograniczanie lokalnych inicjatyw bankowych),
    pozyskiwanie dostępu do bogactw naturalnych.