    From: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Date: Sat, 8 Mar 2008 09:40:51 +0100

    lwh napisał(a):

    > Myślę, że jesteś przewrażliwiony.

    Być może, ale lepiej mieć jedną barierę do pokonania więcej niż mniej.

    > Nie zakładasz, że przygotowany złodziej może ukraść Ci
    > komórkę, skopiować kartę SIM, zeskimowac kartę ?

    Jeśli mówimy o tym w kontekście ING BankOnLine, to nadal musiałby poznać
    główne hasło logowania do systemu, aby z tego zrobić użytek. A kartę można
    wymienić na inną przy zachowniu dotychczasowego numeru. Więc jeśli chodzi
    o ING BankOnLine to ktoś musiałby mieć naprawdę ogromnego pecha - zostać
    okradzionym z komórki, a na dodatek złodziej musiałby też poznać główne
    hasło logowania, co jest moim zdaniem mało prawdopodobne.

    > Nie zakładasz, ze bandzior może ci przystawić "argument" i wyciągniesz
    > dla niego papiery z bankomatu ?

    Dlatego mój sąsiad nie ma karty i wypłaca pieniądze w okienku :)

    > W takim mbank masz autoryzację każdego przelewu zewnętrznego, ale
    > wzorcowych nie.

    No dobra, tutaj się zgadzam. Ale w ING nie jestem proszony o autoryzację
    nawet dla przelewów zewnętrznych (rachunki używane po raz pierwszy) dopóki
    kwota <500 zł. To chyba coś nie tego z tym, nie?

    > W ING BSK blankiet zlecenia przelewu z podpisem wrzucało się do
    > skrzynki. Zaradny mógł sobie wyjąć i wyprodukować cudzych więcej
    > kopiując podpis - w końcu każdy się nauczy podrabiać cudzy w stopniu
    > wystarczającym. Bank grafologów nie zatrudnia, a panienka z okienka
    > zbyt długo się nie przygląda.

    Nie korzystałem z tego.

    > Osobiście uważam, ze to co jest w ING jest zadowalające. Są gorsze
    > rozwiązania, a znakomicie lepszych i nie upierdliwych nie znam - nawet
    > nie mam pomysłu jakby to trzeba zrobić.

    Usuwanie zleceń wymagało (i nadal wymaga) autoryzacji. Tylko wcześniej
    trzeba było podać hasło do klucza, a uprzednio go wczytać jeśli ktoś nie
    przechowywał na serwerze banku. Przynajmniej ode mnie system zawsze tego
    wymagał, kiedy zlecenie stałe usuwałem.

    chairon