    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Date: Sat, 8 Mar 2008 22:26:59 -0000

    Użytkownik "lwh" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:fqseh6$826$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Myślę, że jesteś przewrażliwiony.
    > Życie to śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową.
    > Nie da się wszystkim dogodzić
    > Nie zdarzyło Ci się, że komórka zdechła, a nie miałeś pod ręką ładowarki ?
    > Nie zakładasz, że przygotowany złodziej może ukraść Ci komórkę, skopiować
    > kartę SIM, zeskimowac kartę ?

    Kart SIM wydawanych po ok. połowie 2001 r. nie da się skopiować. Wprowadzony
    wówczas algorytm comp128-2 jak dotąd nie został złamany :(

    > /.../
    > Osobiście uważam, ze to co jest w ING jest zadowalające. Są gorsze
    > rozwiązania, a znakomicie lepszych i nie upierdliwych nie znam - nawet nie
    > mam pomysłu jakby to trzeba zrobić.

    Fajny system mają w banku Halifax UK. Każdą operację zatwierdzasz hasłem do
    konta oraz DODATKOWYM HASŁEM, nie używanym do niczego innego oprócz
    autoryzacji transakcji online. Przy czym do tego drugiego hasła ustawiasz
    podpowiedź, która się zawsze wyświetli (np. "wisi u mnie nad łóżkiem w
    sypialni" albo "nienawidziłem jej w szkole"). Proste, łatwe do zapamiętania,
    do ew. zmiany online - i wg mnie bardzo bezpieczne.

    > Hakerzy czy jak się to tam fachowo nazywa będą próbować kraść zdalnie,
    > inni okradną brutalnie, a inni w majestacie prawa. Musiałbyś się schować
    > do mysiej dziury i z nikim nie zadawać, by cię nigdy nie okradziono i a i
    > to nie na pewno.

    A to racja. Nawet znam takich ludzi, co to nikomu nie ufają, a oszczędności
    trzymają w skarpecie...