  • Data: 2003-08-28 06:56:53
    Temat: Re: ING Online i OKO w walucie
    Od: "Radek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie rozumiem - w zwiazku z tym ze chcieli pita zrezygnowales ? A co za
    > problem wyslac tego pita ? Limit sie zalatwia raz na wiele lat.

    Zrezygnowałem, ponieważ chcieli kolejnego pit-a. Sprawa mogłaby się ciągnąć
    jeszcze wiele tygodni, bo po wysłaniu pit-a mogliby zażyczyć sobie kolejnego
    itd.
    Istotne dla mnie jest to, aby bank wiedział czego chce. Skoro ustalamy w
    rozmowie telefonicznej jakie papiery są potrzebne, to śmieszne jest, że po
    wizycie kuriera i podpisaniu umowy jakaś pani "analityk" ma zły dzień i mówi
    mi, że ona by chciała zobaczyć jeszcze pit-a za ten miesiąc i może jeszcze
    za tamten.

    > ja w ogole nie telefonuje do mbanku.

    no, ale czasem nie da się tego uniknąć :-(

    > mozesz zlikwidowac ROR w ING a dostep do pozostalych kont przez Internet
    > zostaje.

    a o tym to nie wiedziałem - zaskoczyłeś mnie całkowicie...

    > dlaczego ? Zamiast Maestro do konta Prestiz masz Maestro przedplacona,
    > zamiast Mastercarda z Lwica masz Mastercarda Onet. Ilosc pinow i kart w
    > portfelu sie nie zmienia.

    hmmm...faktycznie jest to do rozważenia.

    > albo bankomat ING. Nie widze problemu zeby sprawdzic liste bankomatow w
    > miejscu do ktorego sie udaje. A jak naprawde bede mial problem to zaplace
    te
    > pare zlotych za wyplate z obcego bankomatu. I tak nie wydam na to wiecej
    jak
    > kilkadziesiat zlotych rocznie.

    oj chyba jednak trochę więcej. mbank jest drogi, a wypłata z obcego
    bankomatu przedpłaconą ING kosztuje chyba 5pln.

    > ile wydasz na prowizje. Funkconalnosc TAKA SAMA a sumaryczny koszt na
    pewno
    > bedzie nizszy.

    jeśli chodzi o funkcjonalność, to śmiem twierdzić, że jest ona jednak
    mniejsza. dlaczego? zapomniałeś o jednym, ale istotnym szczególe. Mając
    konto w ING, mogę wprowadzić żywą gotówkę do obiegu eletronicznego zupełnie
    za darmochę. Pewnie do opisywanego przez siebie wariantu dodasz za chwilę
    jakieś tanie konto ;-)

    > rozumiem ze na ROR masz 0zl (bo o te roznice mi chodzi). Albo ze wystarcza
    ci
    > jedna bezplatna wyplata z OKO na ROR w miesiacu...

    jedna wypłata jest ok.

    > to dobrze ze tak to widzisz. Dla mnie w ROR ING jest zbyt wiele
    > niedogodnoisci zaczynajac od braku ksiegowania III sesji Eliksir
    > przychodzacego a skonczywszy na szukaniu frajerow poprzez lapanie klientow
    > nastepnie wprowadzanie znienacka oplat ich zaskakujacych (np. wprowadzenie
    > oplat za prowadzenie rachunkow walutowych z ktorego sie pozniej wycofano,
    > wprowadzenie dodatkowych oplat za polaczenie z HS czy za przelewy przez
    > Internet dla kont standardowych itp.). Tam nie znasz dnia ani godziny -
    kiedy
    > i jakie prowizje zostana podniesione.

    nic na ten temat nie mogę powiedzieć, ponieważ konto mam dopiero od połowy
    czerwca. księgowanie trzeciej sesji...fakt - trochę wqrzające, ale tak
    naprawdę mnie to nie przeszkadza, ponieważ prawie wszystkie przelewy
    przychodzące wpływają mi max. 2 sesją.

    > Ale zalozmy ze konto jest swietne. To nie znaczy ze musi byc tak drogie.
    > samo (albo i wiecej) mozna miec w innych bankach czy konfiguracjach za
    > mniejsze pieniadze.

    tak, ale lew jest zwierzęciem wygodnym ;-))

    > a ja jestem zwolennikiem zbierania wisienek ("picking cherries")
    polegajacego
    > na wylawianiu najciekawszych ofert roznych bankow. Zaden bank nie ma
    oferty
    > wylacznie doskonalej a juz na pewno nie topowej, jesli juz to ma pare
    > ciekawych produktow. I te warto kupic. Poza tym majac kontak z roznymi
    > bankami ma sie wieksze pojecie o obszerniejszej ofercie niz ciasne
    widzenie
    > swiata z punktu widzenia jednego banku.

    pojęcie można mieć, ale każdy wybiera to, co dla niego najlepsze. o gustach
    się nie dyskutuje ;-)

    Radek