  • Data: 2012-05-09 06:32:58
    Temat: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Od: maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Żadna grafologia na to nie pomaga, zresztą skaner i drukarka 300 DPI
    > (nie ma już takich? No to 600 DPI) załatwiają sprawę definitywnie.
    > Wydruku z atramentówki nie odróżnisz od podpisu bez przynajmniej jakiejś
    > spektrografii.

    Nie polemizuję, ale wtrącam swoje 3 grosze:
    Bardzo łatwo odróżnić.
    Bierze się watkę, na nią trochę acetonu, spirytusu, wody, czy innego
    rozpuszczalnika i pociera się zapisany/zadrukowany papier. To "czarne"
    się rozmazuje. Zależnie od składu tuszu rozmazuje się różnie. Czasami
    rozmazuje się tworząc tęczowy "spektrogram". To taka "chromatografia dla
    ubogich" :) [Bardziej zaawansowana technika: wyciąć kawałek "czarnego",
    przykleić do paska szkolnej bibuły i wstawić pionowo na 1mm do
    rozpuszczalnika.]
    Jeśli podpis rozmazuje się tak samo, jak część "drukowana", to wiadomo.

    A w części polemicznej - jeśli "ktoś" wstawia ze skanu (lub wykonuje
    własnoręcznie) podpis *innej osoby* , to popełnia poważne przestępstwo.
    Jeśli ja sam wstawiam ze skanu swój podpis - to jest OK. I tu ma być ta
    granica/bariera.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda