  • Data: 2012-04-30 11:40:00
    Temat: Re: Idea bank- debilny bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Arek" jnljf0$67t$...@n...news.atman.pl

    > W tym przypadku nie ma to znacenia, ale obawiam się, że jest to dalekie
    > echo sprawy, gdy jakiś oszust podawał swoje/słupa konto jako konto
    > chyba fundacji O. Dyrektora. Bank(i?) zachowały się prawidłowo tzn.
    > forsa poszła na konto wg numeru. Niestety wyrok był taki, że wina jest
    > banku! To teraz będziemy mieli nadgorliwość...

    Abyśmy mogli słusznie przeklinać Ojca Bankiera, upatrując w nim źródła
    zła? Do tej pory (od wielu lat) nie było weryfikacji tych danych a jednak
    chyba każdy bank życzył sobie wstawiania czegokolwiek w miejscu danych
    odbiorcy i czegokolwiek w miejscu przeznaczonym na tytuł nienaukowy.

    IMO jakaś weryfikacja mogłaby być, ale rozsądna. Jakiś zmyślny
    algorytm mógłby nie widzieć różnicy pomiędzy słowami typu ul,
    os., al., ulica, osiedle, aleja i pustym miejsce przed nazwą
    ulicy czy osiedla bądź wsi. Mógłby widzieć te różnice i je
    jakoś punktować. Gdyby okazało się, że nieścisłości jest
    jakoś niedużo, uznawałby, iż jest OK. Do tych ulic i alej
    doszłyby problemy typu marszałka Józef Piłsudskiego oraz
    po prostu Piłsudskiego czy nawet Piłudzkiego ;) bądź
    Piłsódxkiego. Oczywiście algorytm olewałby kolejność
    słów oznaczających imię i nazwisko i nie brałby do głowy
    liczby imion.

    -=-

    Z innej strony -- mógłby też jakiś rozróżniać różne ;) spacje. ;)
    Zarówno ich liczbę jak i rozmiar/wielkość. ;)

    I chyba (sądząc po tym, co tu czytam -- ja nie jestem
    klientem IdaeB) Idea idzie w tym ostatnim kierunku. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'