  • Data: 2004-12-04 23:22:15
    Temat: Re: Idealna?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "wkg" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Znam tylko jedna na prawde wazna ceche: Nie powinna to byc w zadnym wypadku
    > karta ubezpieczona przez zewnetrznego ubezpieczyciela. Bank powinien
    > _natychmiast_ wycofywac reklamowana trasakcje bez procesu reklamacji.

    Po co? Wystarczy, ze nie byloby mozliwosci dokonania fraudu, nawet
    w przypadku kradziezy karty. Jak? Karty elektroniczne moga to praktycznie
    zapewnic, choc bezpieczenstwo zwieksza sie razem z (niewielkim)
    zmniejszeniem wygody (np. hasla jednorazowe lub cos w stylu S/KEY
    dla karty).
    Wtedy pozostaje jedynie wymuszenie podania PINu na kliencie, ale to
    raczej pomijalny problem, przynajmniej na razie.

    > umozliwi Ci funkcjonowanie za granica lub powrot do domu w przypadku, gdy
    > transakcja ktorej nie wykonales pozostawi Cie na przyklad w Londynie ( dokad
    > samolot w obie strony kosztuje w tanich liniach 200 PLN a z dnia na dzien w
    > Locie albo BA znaaaaacznie wiecej ) bez grosza przy duszy.

    Sa jeszcze autobusy :-)
    Zdaje sie, ze mozna dostac pozyczke w ambasadzie, a jak ktos ma np. rodzine
    to wystarczy jakis Western Union, jesli nie mozna zaplacic w Polsce
    (np. owa rodzina).

    > - bezplatne wydanie poza granicami kraju karty zastepczej w miejsce
    > zagubionej

    Po co niegubiacy maja za to placic? Wystarczy mniej-wiecej "po kosztach
    banku".

    > - rozliczanie transakcji za granica w walucie w ktorej najczesciej
    > bedziesz robil zakupy ( Euro w Europie, $ w USA )

    A to by bylo niezle. Wraz z mozliwoscia podpiecia do roznych kont.

    > Co do oprocentowania - wynosi zero % jezeli splacasz w terminie, grace
    > periods sa zblizone.

    Dla mnie to moglaby byc nawet karta charge. Ale pewnie banki ich nie
    lubia.
    --
    Krzysztof Halasa