    From: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ile bedzie zajmowalo wejscie do Pekao i dlaczego? :)
    Date: Tue, 03 Sep 2002 09:49:21 +0200

    Tue, 3 Sep 2002 08:03:05 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    >Użytkownik "Jaroslaw Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w
    >wiadomości news:9jp6nugtdnmb1mjah5our5o5qpvg8tvoe8@4ax.com...

    >Ewidentnie nie znasz ustawy o zamowieniach publicznych (w kwestii kryteriow
    >przetargowych)...

    a co powiesz na to:

    http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_020827/firma_c_a_1.
    html

    Oto kilka cytatów:

    :Od 1997 r. znalazł się w ustawie o zamówieniach publicznych kuriozalny
    :art. 27c mówiący, że o korzystności oferty decyduje najwyższa liczba
    :punktów.

    :Metoda podziału kryterium ceny na podkryteria cen jednostkowych
    :upowszechniła się jako bezpieczna do tego stopnia, że ostatnio w
    :gminie R. wymyślono podkryterium ceny odbioru technicznego robót.
    :Naiwni oferenci podali w tym parametrze cenę zero, ponieważ odbiór
    :robót jest normalną czynnością związaną z wykonaniem zamówienia.
    :Popsuli kombinację przetargową, bo swój człowiek nie mógł w tym
    :kryterium uzyskać punktów (zero podzielone przez jakąkolwiek liczbę
    :nie istnieje). Unieważniono wobec tego przetarg z powodu złożenia
    :ofert niezgodnych z warunkami specyfikacji. W powtórce naiwni oferenci
    :podali ceny złotowe, więc swój człowiek miał pewną wygraną, ponieważ
    :ten składnik ceny podał w ułamkowej części złotego: 0,10 zł i uzyskał
    :w tym kryterium dziesięciokrotne przebicie.

    I w ten sposób oferta o grube tysiące droższa okazała się lepsza z
    powodu kilkudziesięciu groszy różnicy... Czy to dobra ustawa?

    >Poza tym bank nie angazuje srodkow publicznych i nie podpada pod ta ustawe.
    >Mowilem ze nie znasz ustawy o...
    >;-)

    wiem, nie twierdziłem, że podpada. Stwierdziłem jedynie, że skoro tak
    gospodaruje się publicznymi pieniędzmi, to trudno z podobnego
    postepowania czynić zarzut prywatnej firmie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski