  • Data: 2010-08-19 18:20:45
    Temat: Re: Ile mamy złotówek?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Sie, 21:22, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Raczysz żartować... Banki komercyjne właśnie tworzą pieniądze z niczego
    > w postaci środków dopisanych do rachunku kredytobiorcy. Tak właśnie
    > działa system bankowy.
    >
    > --
    > MiCHA

    To jest jakis urban mit - kreacja pieniadza nie polega na dopisywniu
    komus sum do rachunku, z niczego tylko z pozyczania cudzych pieniedzy.
    Nie jest potrzebny do tego bank ale sa potrzebne pieniadze i kilka
    osob zainteresowanych pozyczaniem. Swoja droga nie wiem czemu akurat
    "banki komercyjne' - jesli chodzi o kreacje rownie dobrze moga brac w
    niej udzial banki spoldzielcze, panstwowe, centralne :)