    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ile pieniedzy .. by zyc z odsetek
    Date: Mon, 23 Jan 2012 14:50:48 +0100

    "--=olo=--" jfbnp3$j5h$...@i...gazeta.pl

    > no chyba, że zarabiasz krocie to może i dla ciebie to na waciki
    > licząc średnio 6% bez żadnej optymalizacji i bez podziału na mniejsze lokaty to
    masz 2500 zł/m-c - mało? niejedna rodzina w kraju
    > tyle nie ma na miesiąc,

    Bo (przykładowo) taka rodzina ma:

    -- dom zbudowany przez rodziców pani domu i pana domu

    -- drogę (bywa, że z drogim mostem) do tego domu zbudowaną
    na koszt miasta (czy innej gminy) a zaprojektowaną na
    koszt prywatnego projektanta dróg zwodzonego obietnicami
    zapłacenia za pracę

    -- jedzenie i ubranie opłacone przez państwo

    -- rozrywki, wakacje itp. na koszt różnych organizacji
    wydających jakieś pieniądze społeczne...

    W tym samym czasie innej rodzinie zabiera się pod byle pretekstem
    (albo i bez pretekstu) pieniądze, które następnie przekazuje się
    charytatywnie ;) na budowę i funkcjonowanie miejskiej ;) filharmonii,
    na budowę i funkcjonowanie której owo miasto daje za mało pieniędzy...
    ...a z biletów nic :) nie można pozyskać, bo okradana biedota :)
    (czyli ja) nie chodzi do filharmonii, zaś bogacze są głusi i chodzą
    tylko wtedy, gdy miasto (czy inna organizacja charytatywna) pokryje
    nie tylko bilety, ale i inne koszty związane z wymuszonym :) odsłuchem. ;)

    -- Jest śliski.
    -- To znaczy?
    -- Nie łapie muzyki.
    -- Jest głuchy?
    -- Nie. Szelest makulatury :) słyszy, ale muzyki nie słyszy.
    Muzyka jest dlań obojętna, nie ma w nim zaczepów muzycznych...
    -- Muzyka spływa po nim jak woda po kaczce?
    -- Woda po kaczce? Woda w kaczkę wsiąka bardzo głęboko! ;)

    Chcesz konkretne przykłady tych rodzin?

    Inna ,,rodzina'' dostaje (10 lat temu) 440 złotych miesięcznie -- i żyje.
    To ksiądz, który mnie wtedy spowiada. Milcząco dodaje, że obok tych 440 złotych
    dostaje: wikt, opierunek, sutanny/ubrania, wyjazdy, kształcenie, opiekę medyczną...

    -=-

    http://www.hotmoney.pl/artykul/pieniadze-ksieza-nie-
    chca-likwidacji-funduszu-koscielnego-23579

    Księża nie chcą likwidacji Funduszu Kościelnego

    -=-

    Cudów nie ma. Trzeba mieć pieniądze na:

    kupno jakiegoś mieszkania czy jakiegoś domu

    utrzymanie tego mieszkania czy tego domu

    kupowanie co jakiś czas jakiegoś samochodu

    utrzymywanie takiego samochodu

    utrzymanie kobiety (lub kobiet -- u nas oficjalnie nie ma wielożeństwa) i dzieci
    a dzieci nie żyją jedynie Duchem Świętym i dobrym słowem pochodzącym od Boga

    utrzymanie siebie samego

    opieką zdrowotną; NFZowe leczenie ma charakter trialowy; mój ojciec miesięcznie
    płaci za swoje leki (podtrzymujące, warunkujące życie) około 300 złotych,
    bo ma z czego; ja nie mam, więc nie płacę ;) i czekam na cud, czy raczej
    cuda; już ;) w kilka lat po stwierdzeniu konkretnych kłopotów z kręgosłupem
    będę miał wizytę lekarską, w czasie której lekarz zapozna się z wynikami
    badań szyi; jak dobrze pójdzie (jak nie umrę przedwcześnie) za około 5 lat
    cały kręgosłup doczeka się leczenia; :) matka w cierpieniach czeka
    na stosowne operacje...

    wypoczynek; bieganie wokoło bloku raczej nie wystarczy; przechadzki do
    parku też mogą nie dać dobrego rezultatu; nawet letnie wyjazdy nad
    pobliskie (100 km stąd) jeziora niewiele dają...

    Innymi słowy -- 2500 złotych miesięcznie starczy nie tylko na waciki,
    ale to zdecydowanie za mało, aby żyć. I efekty widać -- przyrost
    naturalny w Polsce spada, obecnie spadł poniżej zera.

    Monter uszczelek samochodowych w Brazylii zarabia obecnie
    więcej niż równowartość 2500 złotych na miesiąc. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'