eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Inflacja...Re: Inflacja...
  • Data: 2023-12-13 00:51:28
    Temat: Re: Inflacja...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 12 gru 2023 o 10:48, J.F pisze:

    >> Przód: napędza, steruje i hamuje; tył jedynie wlecze się...

    > Ale jak na zakrecie postanowi sie nie wlec, to będzie duza strata :-)

    Tak samo z RWD podczas przyspieszania -- trzeba to kon_trolować.

    >>> Bo na parkingu FWD mozna samochód obrócić, a RWD to niekoniecznie.

    >> Z RWD można na śliskim parkingu zawrócić w miejscu.
    >> (wielokrotnie to praktykowałem -- mając bardzo mało koni do dyspozycji)

    > Maluch?

    Zielona panna Marcedes.

    >> Z FWD raczej trudno...

    > A nie odwrotnie?
    > W FWD zaciagasz reczny, skrecasz koła, i dodajesz troche gazu.

    Miałem na myśli nieużywanie ręcznego.

    >>> Podobnie np stojąc na drodze pod górę.

    >> Pod górkę z FWD raczej warto mieć dobre opony przednie -- mając wiadomy
    >> (albo przód dobry i tył zły -- albo tył dobry i przód zły) wybór.

    > Oczywiscie, ale jest pewna manewrowosc zachowana. Mozna zawrócic,
    > można lekko skrecic i probować ruszyc skosem, mozna poszukac lepszej
    > przyczepnosci.

    > A RWD potrafi tylko zsunąć tył do rowu :-)

    Zazwyczaj tak. ;)
    Można odwrócić samochód i jechać tyłem? ;)

    >>> Zarzuca przy niewielkiej predkosci tez sie dobrze - recznym hamulcem
    >>> (sprawdzic czy nie elektryczny).

    >> Można, ale szkoda opon.

    > Na sniegu? A w RWD nie szkoda?

    Zużywają się równomiernie; na ręcznym -- nierównomiernie...

    >>> Natomiast zarzucic tyłęm przy wiekszej predkosci ... o, to trzeba
    >>> umiec. I w RWD, i w FWD i 4WD ...

    >> Większej -- czyli jakiej? Zrywa się przyczepność tyłu szybkim skrętem
    >> przodu -- samochód toczy się na przednich a ślizga na tylnych...
    >> Żużliści/żużlowcy tak jeżdżą.

    > Ale oni trenują. A jak sie za mało trenuje, to sie ślizga tak
    > https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw

    Wg mnie trenował -- skoro zdążył wejść do środka na czas... ;)

    > A ten to umial
    > https://www.youtube.com/watch?v=LoSdr_6p9Ns

    Da się wyklepać... ;)

    >>>> W RWD słabe tylne opony uniemożliwiały jazdę po śliskiej
    >>>> (choćby mokrej) nawierzchni. Z FWD tył może być bardzo
    >>>> słaby -- oby przód trzymał się jezdni...

    >>> Jak sie RWD nie rozpędzisz, bo "się nie da", to auta nie rozbijesz.

    >> Jeździłem, więc znam to z mej praktyki.

    > Tez jezdziłem :-)

    Jak z upadkami piec_hura -- przyczepność nie jest jednakowa na całej
    długości drogi, więc gdzieś rozpędzisz się a gdzieś stracisz napęd,
    być może na jednym kole...

    >>> A FWD rozpędzisz i słabe opony z tyłu sie objawią na zakręcie :-(

    >> Jeżdżę tak (słabe z tyłu) od kilku lat z FWD.

    >> Właśnie tym sposobem na parkingu (choćby Lidlowym) można obrócić
    >> samochód o prosty kąt niemal w miejscu -- co niedawno uczyniłem.
    >> Przyśpieszenie zrywa przyczepność z przodu -- samochód wyskakuje
    >> na zewnątrz; zwolnienie zwiększa przyczepność przodu -- samochód
    >> zachowuje się trochę jak z RWD przy przyspieszaniu, ale sterować
    >> tym raczej trudno...

    > Ale przynajmniej naturalnie - za duzo gazu - sie ślizga, ujmujesz -
    > wraca. Choc tez nie zawsze i trzeba umiec.

    Za dużo gazu -- ODciążasz przód, więc ten przód wyskakuje na zewnątrz,
    ciągnąc za sobą resztę na zewnątrz; za mało gazu -- DOciążasz przód
    i ODciążasz tył, więc ten tył wyskakuje na zewnątrz, zacieśniając
    zakręt, gdyż DPciążony przód nieźle trzyma się nawierzchni...

    Ogólnie tak sobie z ESP itp... ;)

    > https://www.youtube.com/watch?v=GYJnOioMxDI

    Ano trzeba umieć ;) kręcić bączki...
    https://youtu.be/GYJnOioMxDI?t=131
    https://youtu.be/GYJnOioMxDI?t=378

    > ale widac biorą poprawke na warunki, bo zazwyczaj wygląda to tak
    > https://www.youtube.com/watch?v=LKnia57rEL0

    Można bez śniegu...
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=74
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=90
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=159
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=168
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=173
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=180
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=250

    To:
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=31
    https://youtu.be/LKnia57rEL0?t=9
    rozumiem! -- oddał hołd poprzednikom!
    Nie żałował czasu!!!

    >> tego, że to Continetale, ale ZTZP właśnie takie...

    > Problem w tym, ze odkąd opony są letnie, to niektóre na sniegu
    > zachowują się przyzwoicie, a inne wcale ...

    Te Continetale były bardzo dobre na śniegu -- przednie zużyły
    się (zostały wymienione na wielosezonowe) a tylne zestarzały...

    -=-

    Kiedyś lubiłem Pirelli -- dziś ponoć są słabsze niż budżetowe,
    niemal najsłabsze ze wszystkich rozsądnych, w tym budżetowych...
    Chyba Pirelli produkowały się w Rosji...

    Żal mi gnijących zimowych, ale kręgielni żal i kasy żal...
    W górach bym nie ryzykował na starych letnich po śniegu,
    ale w Białymstoku nie jest źle.

    Kiedyś na letnich (Pirelli P5000 bodajże) na poboczu miałem
    niemal żadną przyczepność... Chwila nieuwagi mogła zakończyć
    się pchaniem bądź holowaniem... To nie były stare opony, bo
    wówczas dużo jeździłem. Miałem zimowe (raczej nowe) ale śnieg
    mnie zaskoczył a jechałem właśnie do mechanika -- wówczas nie
    miałem dynamometrykalnego ;) klucza...


    Dziś średnia pensja starcza na wiele -- kiedyś było raczej ciężko.
    Dziś mnie stać mnie na nic. :)


    Muszę kupić nowy akumulator... Oryginalny Volvo czy jakiś Boscha?...
    Kiedyś (ćwierć wieku temu?) znałem się nieco lepiej -- sre_brne,
    czarne... Dziś nie mam już pojęcia o akumulatorach...

    Podczas startu voltomierz pokazuje czasami 8V...
    Ponoć ileś takich skoków i blokują się poduszki...
    Do odblokowania potrzebne jest stosowne urządzonko...
    (którego nie mam)

    -=-

    Utrzy_manie samochodu kosztuje -- na razie mniej niż oszczędzam
    na zakupach, ale ogólnie samochód tani nie jest...

    Kiedyś ja byłem bogaty -- duchowni żebrali...
    Czas ;) zmienił role...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1