  • Data: 2011-05-05 17:14:49
    Temat: Re: "Inne zdarzenia lsowe" - definicja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-05 18:56, Sławomir Szyszło wrote:
    > Używa się właśnie określenia "od ognia i innych zdarzeń losowych" ze względu na
    > długość nazwy i tyle.

    Ciekawy argument. Przyznam że nie wpadł bym żeby ważne rzeczy definiować
    niejasno "ze względu na długość nazwy". Ale w sumie ... szanujmy bity.

    > Nieformalnie przyjęty standard to tzw. FLEXA insurance: fire, lightning,
    > explosion, aircraft.

    Nieformalnie. Aha.

    > A to, jakie ryzyka są ubezpieczane w danym produkcie, to znajdziesz w OWU.

    Ale OWU to dokument ubezpieczyciela. A ja pytam co chce bank i czy bank
    może sobie wymyśleć dodatkowe ryzyka czy tez ma je odgórnie narzucone.

    > Skoro chodzi o ubezpieczenie przed zniszczeniem lub uszkodzeniem przedmiotu
    > kredytowania, to w twoim interesie jest mieć jak najszerszy zakres.

    Nie jes to w moim interesie bo bank żąda cesji. Czyli hipotetycznie
    możliwa jest sytuacja że grad niszczy mi dach, bank dostaje kasę a ja
    zostaje z dziurawym dachem. A może nie mam racji?

    > Przecież
    > zniszczenie przez przyczynę, która nie była objęta ubezpieczeniem spowoduje, że
    > zapłacisz za to z własnej kieszeni.

    Obawiam się np. że "dzięki" cesji ubezpieczenia dalej będę płacił z
    własnej kieszeni. Czy na pewno w moim interesie jest robić bankowi
    lepiej niż żąda?

    > Mieszasz formę wypłaty odszkodowania z zakresem ubezpieczenia. Jedno ma się
    > nijak do drugiego.

    To się ma nijak do tematu, jest tylko narzekaniem na ogólny brak
    konkretnych wskazań w ważnych dokumentach. Takie ogólne narzekanie.